/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan brændes adressekatalog
Fra : EiHaBr
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 28-01-06 11:31

Jeg har masser adresser liggende i min adressekatalog i Explorer, ved nogen hvad filen hedder, hvor de ligger, og hvorledes man brænder dem ud så man har dem liggende som en sikker backup.
Ligeledes kunne jeg godt tænke mig om nogen ved hvordan man brænder sine tilsendte mails ud på CD.

EiHaBr

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-01-06 11:35

Explorer=foretrukne som ligger i docoment and settings

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 11:42

Backup OutlookExpress:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;270670

Backup af foretrukne og cookies se i Filer - Importer/Exporter (IE)

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-01-06 11:50

Hej igen.
Undskyld, fejlen, - det var outlook jeg mente med hensyn til adresse katalog.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 11:52

MS Outlook?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-01-06 11:52

Den hedder wap, den kan eksporteres fra outlook ekpress adressekartotek til hvor, du vil have den, husk at give den navnet wap

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-01-06 13:38

Hvis du absolut gerne vil brænde dit adressekartotek, vil jeg forslå at du udskriver alle adresser på en stabel papir, finder en blikspand, hælder lidt sprit på og tænder ild til dem. Asken kan du så bruge som gødning ved potteplanterne, hvis altså ikke der er for meget blækrester tilbage.

Når undskyld, det var måske ikke den slags brænding du mente????

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 28-01-06 15:36

Dine mapper hedder .dbx til "efternavn". Kan ligge forskellige steder, men find dem med Søg. Med hensyn til adressekartotek kan du eksportere som en tekstfil, hvor du så bestemmer, hvor du vil gemme den. Held og lykke med at få det gemt på en CD.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-01-06 15:39

Det er lettere, at åbne outlook og eksportere "wap"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 15:41

Balcanard, prøv at åbne linket kl. 11.42 og se hvad der egentlig står - nå hvis det er for svært så læs dette som er en smart måde at finde placeringen
Citat
Kopier postfilerne til en sikkerhedskopimappe
Sådan oprettes en sikkerhedskopi af dine e-mail-meddelelsesfiler fra Outlook Express: 1. Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
2. Klik på Lagringsmappe under fanen Vedligeholdelse.
3. Vælg mappens placering, og tryk på CTRL+C for at kopiere placeringen.
4. Klik på Annuller, og klik derefter på Annuller igen for at lukke dialogboksen.
5. Klik på Start, og klik derefter på Kør.
6. Tryk på CTRL+V i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
7. Klik på Marker alt i menuen Rediger.
8. Klik på Kopier i menuen Rediger, og luk derefter vinduet.
9. Højreklik på en tom plads på skrivebordet, klik på Ny, og klik derefter på Mappe.
10. Skriv E-mail-sikkerhedskopi som mappenavn, og tryk derefter på ENTER.
11. Dobbeltklik på mappen E-mail-sikkerhedskopi for at åbne den.
12. Klik på Sæt ind i menuen Rediger.
13. Luk vinduet E-mail-sikkerhedskopi.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-06 15:45

og til peet49, hvis han så vælger den forkerte wab fil (ja det hedder den) så kan kartoteket ikke bruges.
Denne som MS anbefaler er sikrere:
Citat
Sådan eksporteres adressekartoteket i Outlook Express: 1. Klik på Eksporter i menuen Filer, og klik derefter på Adressekartotek.
2. Klik på Tekstfil (semikolonseparerede værdier), og klik derefter på Eksporter.
3. Klik på Gennemse.
4. Find mappen E-mail-sikkerhedskopi, som du oprettede tidligere.
5. Skriv Sikkerhedskopi af adressekartotek i feltet Filnavn, og klik derefter på Gem.
6. Klik på Næste.
7. Klik for at markere afkrydsningsfelterne for de felter, du vil eksportere, og klik derefter på Udfør.
8. Klik på OK, og klik derefter på Luk.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-01-06 16:14

Tak for svaret BjarneD.

Tak for dine svar de var alle gode, man lærer jo også af de andre, dialog osv. men tak for dine svar.

Eihabr

Kommentar
Fra : BjarneD