/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skræm går i sort
Fra : tom34
Vist : 470 gange
200 point
Dato : 28-01-06 08:10

min pc"er går til tider i sort når jeg er på nettet, jeg den den nyste norton antivirus så virus går jeg ikke ud fra det er. nogle der har prøvet det før

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-01-06 08:16

og det er kun når du er på nettet? aldrig på andre tidspunkter

Kommentar
Fra : peque

Dato : 28-01-06 08:21

Jeg vhar oplevet det hos flere kunder, men det var skærmen der var for gammel, i forhold til opløsning,opdatering mm.. Således virkede fint indtil de skulle spille et bestemt krævenfde spil.. Men en nyere skærm hjalp på det

Men hvis det kun er mens du er på nettet ???? Hvad skalæ du så genstarte hvordan får du billede tilbage på

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 28-01-06 08:53

har lige fundet ud af at det ikke kun er når jeg er på nettet men også når jeg sider og laver opgaver osv.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-01-06 09:00

Det kan være fordi du har - Sluk for skærm - funktionen slået til

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-01-06 09:01

Højreklik et tomt sted på skrivebordet - egenskaber - pauseskærm - strømstyring. Der kan du justere hvordan din skærm skal køre. Det er selvfølgelig kun ved stilstand at skærmen slukker.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-01-06 09:04

Eller måske er det ikke den rigtige driver til skærmen der er installeret, Yderst sjældent dog. Kig i Enhedshåndtering efter gule spørgsmålstegn

Højreklik denne computer - egenskaber - hardware - enhedshåndtering. Find din hardware og se om status er ok.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 03-02-06 10:50

Er det KUN skærmen eller er det hele computeren der går i sort ?

/Rex

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 03-02-06 14:22

Rex

det KUN skærmen der går i sort et kort øjeblik

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 03-02-06 15:04

et kort øjeblik ? er det indtil at du rykker på musen ? eller er det lige meget hvad du gør så er skærmen sort i xx tid og vender så tilbage ?

Ellers kunne godt tyde på at der er en fejl/konflikt i driverne til dit grafikkort.

Det kan også godt tænkes at din skærm er ved at stå af, er det med fast interval eller når du feks. starter programmer op der bruger grafikkortet lidt mere end som så ? Feks. et billedbehandlings program.
Mit råd er først og fremmest at prøve at opdatere dine grafikkorts driver, hvis det ikke afhjælper problemet, prøv da med en anden skærm. Hvis fejlen stadig er der, kan vi da udlukke at det er skærmen og skal derfor søge andet steds.

/Rex

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-02-06 08:07

Hvis det er skærmen der går i sort men "vågner igen" når musen bevæges er det strømbesparelsen der er inde og drille.

Højreklik et tomt sted på skrivebordet - egenskaber - pauseskærm - strømstyring. Der kan du bestemme hvordan din strømstyring skal være.