/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / 3D Studio / Spørgsmål
10  bentjuul 190
animation.. rundtur i hus.. ?
Fra : rudik
Vist : 1195 gange
80 point
Dato : 27-01-06 22:05

Hej, jeg har et projekt jeg er i gang med.
jeg er ved at tegne et 2 etagers villa hus, i programmet SketchUp. og nu vil jeg gerne lave en animation, så det ser ud som om man går rundt i huset, eller som en flyve tur. men hvordan laver jeg dette, hvilket program skal jeg bruge, og hvordan gør jeg. Programmet må meget gerne være lige til at gå til.

SketchUp kan gemme i 3dmax filer og autocad filer hvis det bliver nødvendigt,

Mvh. rudik

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 90 point
Dato : 27-01-06 22:52

i sketchup siger du "ad page" - så flyver den selv fra det ene klip du laver til det næste.

jeg vil ikke råde til en animation inden i et hus - så skal du ud i nogle vidvinkler som forvrænger forståelsen af huset.

hvis du skal gøre det i max er det ret nemt at lære, jeg ville nok lave en spline og binde kameraet til denne for at styre ruten.
kan skaffe totorials hvis det er det du ønsker...

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 28-01-06 06:10

jomfruane:
du må godt finde nogle toturials, hvis det ikke er til besvær. har prøvet max, men jeg kan ikke finde ud af at styre kameraet rundt. det eneste jeg har prøvet i max, er hvor kameraret kørte rundt om en tekst, ved hjælp af cirkelspline.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 28-01-06 07:27

hvis du har en toturials til cinema 4d vil det være bedre

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 11-02-06 09:04

Tak for svaret jomfruane.

jeg får vist ikke et bedre svar