/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Babyappelsin
Fra : dabj
Vist : 578 gange
50 point
Dato : 27-01-06 22:03

Når man åbner en stor appelsin sidder der ofte en mindre appelsin indbygget i den ene ende.
Hvad skyldes dette fænomen??
Appelsiner formerer sig vel for pokker ved hjælp af kærnerne.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-01-06 22:11

Ps. kender godt navelappelsinen, men hvad er årsagen?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 22:13

underudviklet tvilling ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-06 22:14

Appelsiner kan deles i tre grupper:
Alm. Appelsin, der har normale frugt stykker.
Navel appelsinen der har en ekstra krans af små frugtstykker siddende i toppen.
Blodappelsinen, der har rødt frugtkød.Kendetegn:Fælles for alle sorter af appelsiner er den runde form og den orange mere eller mindre tykke og beskyttende skal. Skallen hindre udtørring af det saftige ligeledes orange frugtkød.

fra dette link http://www.gastrocorner.dk/leksikon/leksikon.asp?lekopslag=1173

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-01-06 22:15

->miritdk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-06 22:15

dabj.... hov du fik skrevet imens jeg var "væk"

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 27-01-06 22:18

jamen hov - det er skam rigtigt ... kom bare ikke her og bliv væk

http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=103&a=147&id=6027_8

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-06 22:19

Det kan der være flere årsager til, alt efter hvordan "den lille appelsin ser ud":

1: Det er ikke en mindre appelsin, men bare "både" der ikke er "plads" til, og derfor ikke bliver så store som de øvrige dele af appelsinen.

2: At det faktisk er allerede fra dengang appelsinen var en lille fin blomst, at der er dannet anlæg for to appelsiner, hvoraf så kun den ene bliver fuldt udviklet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-06 22:20

Nogle blodappelsiner skiller sig lidt ud ved, ligesom navel-appelsiner, at have en ekstra 'frugt' i spidsen af frugten, der har fået folk til at tænke på en navle. Den ekstra frugt er blevet skubbet ud i spidsen af 'hovedfrugten'.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-01-06 22:20

->Nordsted1
Alt forladt

Det der undrer mig er, at hvis man køber ene navelappelsiner, er det ikke alle der er "gravide"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 22:22

nordsted1 - hvis en mand har tre koner er der heller ingen garanti for at de alle bliver gravide

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-06 22:24

Det var da et rigtigt godt link miritdk havde fundet, der står jo netop at der i den ekstra frugt kan dannes flere kærner!!! smart

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-01-06 22:25

->miritdk
Der er da heldigvis stadig forskel på kvinder

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-01-06 22:28

->mirit
OK--jeg køber den fra dit link--det må jo så have noget med "foderet" at gøre.
Havde ellers selv gravet rundt på nettet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 22:31

haha dajb - jeg brugte da bare en skovl - men vidste det faktisk fordi jeg havde spurgt engang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-06 22:31

Hvor er i go' ehm... der står ellers at alle Navel appelsiner er gravide??? så nu har du afsløret din grønthandler, han sælger appelsinerne "under Cover"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 22:32

ps - jeg er sq da glad for der også er forskel på mænd - nu vi er ved appelsinerne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-01-06 22:33

Nå, så er det derfor, hullerne på nettet er blevet større......

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-01-06 22:34

->Nordsted
Eller også blander han dem med andre typer og jeg bliver

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-01-06 22:36

AHEMMM---kommer vi ikke lidt langt fra appelsinerne
Nå-for hulen, jeg har jo fået det sat under smaltalk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 22:37

nordsted1 - det er vel som med mennesker - ikke alle graviditeter ses lige tydeligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 22:37

dajb din

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 22:39

mandariner får da babyer der både lærer at snakke og gå osv osv mig bekendt - det er vel naturligt nok .... ehm de snakker vist da kinesisk ikke ???

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-01-06 22:40

Selv en beduin kan falde i sine teltpløkker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 22:43

ja se så er en grønlænder jo lidt snedigere - ingen pløkker - heller ikke til igloen

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-01-06 22:45

Skal til at skrælle en navel
Hygge-og god weekend

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 27-01-06 22:46

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 22:47

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-06 22:55

dabj... du må få lavet en graviditest på appelsinerne inden du betaler for dem