/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
ang. begyndende sår på benet
Fra : karin42
Vist : 2047 gange
100 point
Dato : 27-01-06 21:41

Da min mand har megett ynd hud på benene og flere gange haft begyndende sår mener jeg at kunne huske et råd med bl. a. hvidkålsblade ! men andre gode råd er også meget velkomne .
venlig hilsen musen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-01-06 21:48

Aloe Vera
Oliven olie

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 27-01-06 21:48

Til sommer bruger i friske Vejbred blade.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-01-06 21:52

Vedrørende dit aloe vera tip.
Brug den mildeste form, ev i en sæbe.
Koncentreret aloe vera kan være en stærk kur
for mange mennesker.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 27-01-06 21:53

Tak for svaret Teil.
Den med vejbred prøver vi - til sommer - men lige nu er det ikke særlig godt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-01-06 21:55

Jeg bruger en mild aloe vera, som regel den billigste.
Og en billig sæbe med aloe vera.
Det heler småsår og rifter hurtigt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-01-06 21:57

Mange håndværkere har en aloe vera creme
i værktøjskassen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-06 22:44

Ja, altså sår på benene (skinnebenssår) der kommer "af sig selv" ,og til dels den tynde hud, kommer af dårligt blodomløb (enten p.g.a. slappe vener eller åreforkalkning), så vigtigere er det, at din mand sørger for at
tale med lægen om han har et reelt problem i den retning.

Nu skriver du ikke hvor gammel han er, men oftest er det noget der kommer hos nogen "der ikke er helt nye længere".

mvh dova

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 27-01-06 23:06

jeg har døjet med presis de symtomer som dove beskriver i flere år uden at lægen kan finde en årsag
der kommer flere små betændte sår , som var lang tid om at hele
for ca 2 måneder siden fik jeg nogle såler med magneter i , de skulle hjælpe på rygsmærter pga slidgigt , de har hjulpet ret godt , så jeg ikke har konstante smærter mere , men som en sidegevinst har de også gjort at mine sår begyndte at hele ret hurtigt , og er nu næsten helt væk

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-01-06 23:14

hej karin 42,
mht. vejbred, så vær opmærksom på, at der i hvert fald findes to slags og det er selvfølgelig den mindst kendte, du skal ha fat i.
selv prøvede jeg for år tilbage den vejbred, som jeg ikke kan huske navnet på. desværre fik jeg den ikke vasket ordentligt før den kom på benet, og betændelse selvfølgelig.
det endte med hjemmesygeplejerske (laaaang historie), som foreslog hvidkål som behandling. jeg havde hørt om det før, og vi gik i gang.
kogende vand, hvidkålen i et øjeblik, afkøl, på med den, forbind og skift næste dag. fortsæt til såret er renset og helet op.
forbered dig på, at du er færdig med at spise hvidkål i mange år derefter.
huden holdes blød med locobase' repair.(apoteket).
hvis I er til det alternative, så kig i Den lille doktor, A.Vogel 1992
undskyld det lange indlæg

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 29-01-06 10:59

Til det foregående indlæg - ja vi er meget til det alternative
men på den anden side kan vi jo ikke undvære vores doktor vel ? desværre må min mand nok se i øjnene at kan bliver nødt til at kontakte den flinke medicinmand !
iøvrigt syntes jeg ikke indlæggene kan blive for lange - personligt - men der er vi jo så forskellige.

mvh. karin.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 29-01-06 11:54

jeg er kommet i tanker om, at det vist er den smalbladede vejbred, som er mest virksom. men så længe der ikke er hul, så sørg endelig for at huden bliver holdt smidig med den fedeste creme, I kan opdrive og gerne med morgenfrue i.