/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Brækket ben - pris
Fra : nullerbullerpige
Vist : 7355 gange
100 point
Dato : 27-01-06 09:57

Hej!
Jeg tror min kat har brækket sit bagben, derfor vil jeg høre om der ved hvad sådan noget ca. koster?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-01-06 10:02

Øhh, hvad venter du på? Det får du at vide af dyrlægen, som du forhåbentlig kontakte så hurtigt som overhovedet muligt

Ingen her kan gætte, hvor kompliceret et brud katten har, og ingen kender prisen hos din dyrlæge... Ingen ved, hvor mange røntgenbilleder, der skal tages....

Katten skal til dyrlæge nu.....

Vaxen

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 27-01-06 10:08

Jeg det er jeg sgu godt klar over og jeg har også fået en tid!!
Det kunne jo godt være at der var nogle som havde prøvet det, men undskyld jeg spurgte!

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 27-01-06 10:08

Jeg det er jeg sgu godt klar over og jeg har også fået en tid!!
Det kunne jo godt være at der var nogle som havde prøvet det, men undskyld jeg spurgte!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-01-06 10:11

Prøv at læs dit spørgsmål igen - og overvej, om ikke du ville have forstået det på samme måde?

Jeg er rigtig glad for, at du har kontaktet dyrlægen - det lød bestemt ikke sådan!
En ca. pris kan du få oplyst hos ham - alt andet er gætværk...

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-01-06 10:14

Hvis du kender hans konsultationspriser, kan du lave et overslag

1 konsultation - det plejer at være den dyre version i sådanne tilfælde
smertestillende medicin
penicillin
forbindsstoffer
røntgenbilleder

Det er det nærmeste jeg kan komme...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-01-06 10:30

Hvis den ene dyrlæge ikke har tid så tager du en anden osv. En dyrlæger der ikke har tid til et brækket ben, skal ikke være dyrlæge.

Bliv ved til du finder en der vil kigge på katten; For hvad end du har ringet eller ej skal den til dyrlæge nu.

Pris er ikke til at sige, men ikke under 1000 kr.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 27-01-06 10:32

Problemet er bare at der kun ligger én dyrlæge i min by...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 10:45

Et brækket ben er en skade hvor man ikk efår tid, menkommer til næsten med det samme lige som hvis du selv havde brækket benet og tog på skadestuen.

Der findes mange steder hvor der ikke er en dyrlæge i nærheden og så må man jo se efter en transportmulighed og komme af sted og her tænker jeg på, at een dyrlæge i byen ikke er en undskyldning for du tager bare til en anden by.

I sådan et tilfælde, hvis dyrlægen nægter, at tage katten ind rimeligt hurtigt kontakter du Dyrenes beskyttelse der kan rådgive dig.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-01-06 10:47

Det er en DÅRLIG dyrlæge der ikke vil kigge på et dyr med et brækket ben.!!!!! Ring igen.

Men noget skal der gøres... Katten har formentlig ondt, og skaden(hvis der er en) forbedres i hvert fals ikke mens tiden går.

Hvor langt væk er næste dyrlæge???

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 27-01-06 10:49

der er 40 km, men bare glem det. det eneste jeg spurgte om var en pris og det var det eneste

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 10:52

Du spurgte om en pris, men den kan ingen give dig uden at have set hvor slemt det er og så fik du helt gratis nogle formaninger med i købet - og hvad så?
Hvis du ikke tager det alvorligt bør du ikke have dyr!

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 27-01-06 10:54

Men hvis man ikke kan give en pris, så skal man bare lade være med skal skrive noget. Dyrlægen kunne heller ikke give en pris, men det kunne jo godt ha været at der var en her på kandu, som havde prøvet det.
Jeg er heller ikke 100 % sikker på at hans ben er brækket, men jeg tror det.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-01-06 10:58

Spørgeren fortæller at der ER bestilt tid!

Citat
Jeg det er jeg sgu godt klar over og jeg har også fået en tid!!
Det kunne jo godt være at der var nogle som havde prøvet det, men undskyld jeg spurgte!

Men det ændrer ikke på at jeg deler mening med de øvrige - når sådan noget sker er det bare med at komme afsted så hurtigt som overhovedet muligt!
Det er en pligt man påtager sig når man beslutter sig for at blive ejer af et dyr.

God bedring med missen.

Dorthe.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 10:59

Ja, så!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-01-06 11:00

Det eneste, du kan gøre er, at lave overslag over de udgifter, du med sikkerhed for - resten afhænger af, hvor kompliceret brudet er... Derfor er der heller ingen, der har prøvet det, der kan give dig en pris... Det er helt og fuldstændigt individuelt.

I øvrigt... Det skrevne sprog er firkantet, og du må forvente, at folk reagerer, når de ser det, der på skrift ser ud som om, at et dyr ikke bliver taget sig ordentligt af. Og det var altså det, dit spørgsmål bar præg af.
Ville du ikke selv reagere? Det vil jeg da håbe.
Når folk skriver her, så er det fordi de har dyrets ve og vel i tankerne - og så er det altså sekundært at tage vare på ejerens følelser.... Sorry...

Vaxen

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-01-06 11:00

Sig mig nullerbullerpige er du 8 år eller sådan noget. Ja, undskyld, men jeg bliver sku´ en smule harm.

Du sidder med at dyr med et formodet brækket ben. Det er meget smertefuldt skulle jeg hilse og sige. Når man bor man ude på landet, hvad jeg vurderer du gør med 40 km. til næste dyrlæge skal man sku´ kalkulere med det, når man har dyr.

Ind i næste bus eller taxa og afsted... Måske du skulle overveje et Falck abonnement til dyr:
http://www.falck.dk/kaledyr for kun 20 kr. om måneden.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-06 11:07

nullerbullerpige

Jeg kan se at du har fået tid hos dyrlægen. Håber at det er i dag. Hvis det ikke er i dag, så tager du af sted alligevel.

Det er ikke til at sige, hvad det vil koste. Dyrlægen skal først undersøge katten.

Hvorfor tror du, at den har brækket benet? Det er sjældent, at en kat brækker benet.

Men held og lykke med din kat.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 27-01-06 11:11

Hej ans.
Jo jeg har fået en tid idag. kl 12 så der er ikke så længe til.
Jeg er heller ikke helt sikker på at benet er brækket, men den kan knapt nok rejse sig op og den går meget dårligt. Jeg da jeg knapt nok havde sat en finger på dens ben blev den gal.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 11:15

Så galt kan det gå som her hvor det skyldtes en påkørsel og derfor kan prisen variere utroligt meget.
http://www.bjarne-d.dk/kat.htm

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-01-06 11:19

nullerbullerpige> Det lyder godt... Lad os vide hvad der sker. Mht. priser er det ikke til at sige, med mindre man er dyrlæge og står og ser på dyret.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-01-06 11:24

Held og lykke med missen... Håber at høre fra dig, når du kommer hjem igen...

Vaxen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-06 11:28

Så giv lige besked, når du kommer hjem.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 27-01-06 14:26

Han havde ikke brækket benet, men han havde revet et par negle af og så havde han fået en ordentlig byld, som var kommet af et bid fra en anden kat, det havde gjort at han ikke kunne gå.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-01-06 14:35

Det var da godt... For mange bekymringer på forskud.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-06 14:36

Godt at det blev undersøgt.

Så er du vel mere rolig nu

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 27-01-06 14:41

Ja, det er jeg. det er jo ikke altid at et brækket ben kan repareres

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-06 14:43

Hvor meget kom det så til at koste?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 14:44

Happy ending!
God bedring til missen.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 27-01-06 14:47

Det kostede 500 kr og så skal han kastereres på mandag og det er 700 oveni

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 14:52

Klog beslutning med kastrationen, der kan spare dig for meget besvær da en kastreret hankat ofte hellere stikker af end at gå i dødbringende slagsmål.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-06 14:55

De 700 kr. for kastration er normalpris. Bliver han så også øremærket?

Ved du, at han er blevet bidt af en anden kat?

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 27-01-06 15:01

Nej, jeg har aldrig øremærket mine katte.
Det var dyrlægen som mente det var et bid fra en anden kat, han havde også lidt rifter hist og her, som kunne tyde få kamp, ligeledes at hans begle var flået af, var pga kamp...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-01-06 15:03

Når nu han er under narkose så få lige øremærket eller chippet ham.
Vælger du øremærkningen spare du narkosen.
Men jeg mener chippen er billigere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 15:07

Dem der kontrollerer har ikke altid noget til at tjekke en chip og et øremærke kan alle læse og søge på.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-01-06 15:08

BjarneD> Hvem er dem der kontrollerer????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-06 15:09

Jeg ville nu også få katten øremærket i forbindelse med kastrationen.

Din kat skal jo i narkose, så det kommer ikke til at koste så meget ekstra.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 15:12

Den der finder en kat Taliskoko, vejmænd, dig/mig.
Øremærker er det sikreste da alle kan læse dem og søge.

http://www.katteregister.dk/

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-01-06 15:16

Ja, øremærket er OK, hvis katten har hovedet/ørene i helt behold.

Og når katten så indleveres til dyrlæge, værn eller Falck af dig eller mig eller vejmænd tjekkes de for øremærkning og/eller scannes.

Her hos os er alle 7 chippet og ikke øremærket.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 15:26

Det er O.T. det her, men sandsynligheden for at en strejfende kat kommer tilbage er størst med øremærk da den rare tante der tog katten ind ikke kan læse chippen og sikkert ikke ved hvad det er.

I øvrigt er dyrlægerne blevet mere opmærksomme efter det tragiske uheld hvor en kat med ulæseligt øremærke blev aflivet. Det er nemlig ikk enok at øremærke/ chippe - det skal også registreres.

Accepteret svar
Fra : Thai_dk

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-06 20:27

Du er sluppet heldigt med det lille kræ. Har lige betalt 6500 kr. for et brækket lårben på vores kat...det er tyveri..men den er bare fit for figt her 9 uger efter.alle pengene værd

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 29-01-06 15:07

1000 Tak for svaret Thai_dk.