/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Landsholdssange
Fra : worg
Vist : 10254 gange
100 point
Dato : 19-11-02 18:24

hej, jeg har prøvet at finde en liste over sangene som er lavet i forbindelse med fodboldlandsholdet. Altså ved EM, VM mm.

Men desværrre synes jeg ikke helt at kunne finde (og ikke at kunne huske) dem alle.
Så er der nogen som ligger inde med en liste eller kan huske de fleste så vil jeg da blive glad.

Accepteret svar
Fra : ege22

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-02 02:54

Hej

Her er sangene

VM 86 Mexico: Dodo & Landsholden: "ReSeppten"
EM 88 Tyskland: ???: "Én for alle, Alle for en"
EM 92 Sverige: Ingen Sang
EM 96 England: Big Fat Snake: "Big boys in red and white"
VM 98 Frankrig: Dodo igen vist nok: "Danmark, Danmark"
EM 00 Holland: Det Brune Punktun: "All we need is Love (Klatten skal ind i mellem stængerne)"
VM 02 Japan: Sørren Poppe & Sofie Lassen-Kahlke: Danmarks drenge

MVH
Ege

Kommentar
Fra : worg

Dato : 26-11-02 18:13

Ok tak, Men er listen komplet???????

Hvad med '84?????

Desuden ved jeg at der blev lavet en sang (som faktisk var god) til et eller andet OL fodbold engang i 70'erne????

Og hvad med den der sang hvor Gunnar "nu" Hansen giver den som rapper..... hvornår er den fra???

Og desuden kan jeg selv tilføje at EM 88 var med Rocazino.

Kommentar
Fra : ElSmoelfo

Dato : 27-06-03 21:55

man skal da næsten også ha alexanderbands vm2002 sang med!!

Godkendelse af svar
Fra : worg

Dato : 29-07-03 16:35

Tak for svaret ege22.

Kommentar
Fra : adrian72

Dato : 27-04-04 09:17

Hvornår er sangen "Rød/Hvide Farver vi skal ud og slås" fra? Er det den der omtales som en sang fra et eller andet OL engang i 70'erne?

Kommentar
Fra : MariaHK

Dato : 10-06-10 12:43

Sangen fra 98 var med Dodo, men hedder "Vi vil ha' sejren i land" ..

Kommentar
Fra : MariaHK

Dato : 10-06-10 12:44

og så kan du jo ganske nemt tilføje den for i år med Nephew :)