/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Problemer med grafikkort
Fra : Formand
Vist : 570 gange
20 point
Dato : 02-08-01 16:36

For et stykke tid siden købte jeg et nyt grafikkort af typen ASUS Geeforce2 MX AGP.
Det skulle vise sig at blive noget rigtig bøvl, for når jeg vil spille noget krævende så fryser billedet og så en jeg nød til at genstarte.
Min PC er er AMD k6-500 med et ACCORP bundkort og ALI chipset. I min fortvivlede kamp for at få det til at virke har jeg fundet ud af at problemet er at der ikke leveres strøm nok til AGP porten, og at man for at afhjælpe dette problem skal installere en Ali AGP patch for at få det til at virke.
Jeg har søgt over alt og har da også fundet mange forskellige drivere men ikke den jeg skal bruge.
Mit sidste desperate forsøg er om i kan hjælpe mig med at løse dette problem, for det vil pine mig hvis den eneste løsning er at købe et nyt bundkort ( pengetanken er tom )

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 02-08-01 19:00

Midt på sider er der Ali AGP patch for asus kort :

http://www.asus.com.tw/products/motherboard/driver_utility.html

Håber det så funker :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-08-01 10:08

Hej Formand

Tjaa, det lyder lidt sjovt; men gå ind i Bios'en (DEL ved opstart) find
AGP Timing'en og sæt den til X1 eller normal, IKKE FAST/TURBO. Så kører
grafikkortet; meeen du får jo ikke fuld godaw for købet af dit nye
grafikkort, før du får et nyt bundkort. Evt. skal du til at flashe ny
Bios på bundkortet.

MVH
Jens

"Formand" skrev d. 02-08-01 15:36 dette indlæg :
> For et stykke tid siden købte jeg et nyt grafikkort af typen ASUS
> Geeforce2 MX AGP.
> Det skulle vise sig at blive noget rigtig bøvl, for når jeg vil spille
> noget krævende så fryser billedet og så en jeg nød til at genstarte.
> Min PC er er AMD k6-500 med et ACCORP bundkort og ALI chipset. I min
> fortvivlede kamp for at få det til at virke har jeg fundet ud af at
> problemet er at der ikke leveres strøm nok til AGP porten, og at man
for
> at afhjælpe dette problem skal installere en Ali AGP patch for at få
det
> til at virke.
> Jeg har søgt over alt og har da også fundet mange forskellige drivere
> men ikke den jeg skal bruge.
> Mit sidste desperate forsøg er om i kan hjælpe mig med at løse dette
> problem, for det vil pine mig hvis den eneste løsning er at købe et
nyt
> bundkort ( pengetanken er tom )
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"