/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Et godt råd om papirløs samliv
Fra : ehtrod_n
Vist : 1857 gange
300 point
Dato : 27-01-06 09:11

Jeg er lige blevet skilt fra min x forlovede. Jeg havde boet sammen med min forlovede i 25 år og vi har 2 store børn sammen på 21 – 23 år der begge er udeboende.

Vi blev aldrig gift. Igennem vores samliv har der været vold og ødelæggelse min x forlovede har tit tæsket mig gul og blå og kørt på mig både fysisk & psykisk ned så på det punkt er det godt at jeg flyttede fra ham.

Jeg kom på førtidspension i 2004 på grund af psyken så gik det første galt i vores parforhold han kunne ikke acceptere at jeg ikke havde en status jeg er uddannet køkken assistent.

Nu til spørgsmålet min x forlovede kom hjem fra julefrokost næste dag og sagde at han ikke elskede mig mere og havde fundet en sød pige som han havde kommet sammen med i et års tid altså dobbelt liv, han sagde at jeg skulle flytte så hurtigt som muligt det her er lørdag aften og mandag formiddag havde han fundet en 3 værelses lejlighed til mig jeg flyttede ind et par dage efter, jeg måtte tage alt indbo møbler, køkkenting osv. Han hjalp med at pakke på den måde at han hældte alle mine sager i nogle kasser.

jeg fik selvfølgelig ikke hårde hvidevare og sådanne ting med, han betalte flyttemanden og satte 50.000,00 kr. ind på min konto som skulle dække indskuddet på 32.300,00 kr.

Han tvang mig til at skrive en seddel under, hvor der stod at han ikke skyldte mig noget og jeg aldrig nogen sinde kunne gøre indsigelse i alt det han ejede osv.

Hvis mig og min far eller en anden person ikke skrev under på det kunne jeg sejle min egen sø og han ville afbestilte flyttemanden og jeg selv skulle finde ud at betale indskud osv og han sagde også at nu skulle min sagsbehandler og mig ikke finde på at jeg skulle havde det halve for så ville jeg bare få en gæld på 400.000, kr for han ejer intet sagde han.

Han var så sur på mig at han gav mig en lussing og slog mig med en knytnæve på min skulder.

Her er hvad min x forlovede ejer:

Et hus købt 1982 er en udlejningsvirksomhed med 4 lejligheder nu
Det hus vi boede i købt 1993.
En stor byggegrund der er byggemoden købt 2004
Et hus der er udlejet købt 2005
En byggegrund der er byggemoden 2005
Campingvogn, camp let, 3 trailer, dyrt værktøj og en bil osv.

Det jeg så vil spørge jer om er, kan han bare spidse mig af med halvtredstusinde efter 25 års samliv sammen, hvor jeg selvfølgelig har betalt de faste udgifter, mad, tøj, gaver, underholdning til børnene og os selv og jeg havde også taget et lån i banken til alle vores hårde hvidevare og andre ting til hjemmet.

Selvom jeg har skrevet under på en seddel, som min x forlovede selv har bikset sjusket sammen, hvor jeg og min far har skrevet under på at han ikke skylder mig noget der er også en underskrift fra hans søster altså 4 underskrifter min far og mig x forlovet og hans søster.

Men jeg har ikke modtaget en kopi af den endnu selvom det snart er 3 måneder siden og han sagde han skulle bruge det til banken, kan den være gyldig denne seddel når den er skrevet under tvang.

Med venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-06 09:38

Pu ha for en x du har haft. Hvis jeg var dig, ville jeg rette henvendelse til www.familieadvokaten.dk

Der er også en brevkasse med spørgsmål og svar, og sikkert også noget du kan bruge, men ellers

kan du for et lille beløb (ca.kr 60 mener jeg det er) få al den hjælp du kan få brug for. Held og

lykke med dit nye liv

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-01-06 09:38

Kan kun udtrykke min sympati! Nej den er ikke gyldig hvis den er skrevet under tvang! Men spørgsmålet er om du kan bevise det! Jeg ville henvende mig til en advokat hvis jeg var dig!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-01-06 09:41

Der findes osse advokatvagter i alle større byer hvor du kan henvende dig gratis! Så kan de jo rådgive dig nærmere!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 27-01-06 10:03

Dorthe...Du kan også henvende dig her, det er gratis. Jeg syntes bestemt du skal have en advokat med på råd, og ikke kun bruge os "kanduer". Du står i en svær situation efter din skilsmusse, og har brug for professionel hjælp, så du ikke bliver løbet om hjørner med

http://www.friproces.dk/ngr/

Kommentar
Fra : Rina2

Dato : 27-01-06 10:22

Du kunne også prøve at kontakte mødrehjælpen. De har kontorer de de fleste større byer.

Der kommer mange kvinder som er eller har være i samme situation som dig, så de ved hvad de snakker om.

De har både advokater, socialrådgiver og psykologer tilknyttet til at hjælpe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-01-06 11:04

En kedelig oplevelse for dig, og en meget dårlig behandling af dig.
Tænk at 25 års samliv skal slutte sådan.
Tænk at nogen kan opføre sig sådan !!

Trøstende ord som ikke hjælper dig med dit spørgsmål.

Jeg kan kun sige, at de indlæg der er kommet, viser dig vejen til hjælp.

Men læs også denne http://www.familieadvokaten.dk/UgensRet/UR10.html

Ønsker dig alt godt.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : calista

Dato : 27-01-06 12:10

Kære Dorthe,
Jeg har overhovedet ingen anelse om, hvor du skal rette henvendelse.
Jeg vil blot ønske dig tillykke, med at du er sluppet fri af et voldeligt forhold!!
Vejen tilbage til et "normalt" liv er lang, hård og præget af op og nedture. Men det KAN lykkes!

Held og lykke og tillykke med din nye frie tilværelse

Mvh

Calista

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-06 12:35

Hvis ikke du står som ejer af noget af det faste ejendom du nævner, er der ikke noget at komme efter

Det er endda sådan, at hvis din eks, f.eks ikke havde villet aflevere indbo, så bliver ejerskabet fastlagt efter hvis navn der står på evt. købekontrakter og kvitteringer.

Den eneste mulighed der er for evt. at få noget ud af det, er at du selv skal rejse en sag, altså slæbe ham i retten med dit krav, hvor du skal kunne godtgøre, at han kun har haft råd til at opretholde den levestandard der har været i forholdet, fordi du har bidraget økonomisk.

Og der vil så blive fradraget skønnede udgifter for hvad du selv skulle have haft af udgifter til husleje, kost o.s.v.

Så umiddelbart vil det ikke være nemt, ja nærmest umuligt for dig, at få mere ud af det.

Nu skriver du, at du lånte penge i banken til hårde hvidevarer o.lign.
Men hvis ikke dit navn står nogen steder, så kan du ikke bevise det faktisk er dine.

Det er svært for dig, men mit råd vil være: Glem det, kom videre, og vær glad for, at du er sluppet af med sådan en idiot.

Det er netop sådan et eksempel som dit, der burde virke som afskrækkende eksempel på dem, der ikke rigtigt tror på, at det kan være så kompliceret at ophæve et papirløst samliv.
Der er ikke noget der bare ligner de samme rettigheder som for folk der er gift.

mvh dova

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 27-01-06 13:23

Tusinde tak for alle jeres søde og trøstende ord det varmer meget i min lille kvinde hjerte, jeg havde skrevet til ret & råd advokaterne inden jeg skrev til kandu, men der fik jeg en meget dårlig behandling for jeg troede at jeg skulle sætte navne på i brevet til advokaten for at de kunne behandle den bedst.

Men det skulle jeg aldrig have gjort for de fandt ud af at min x forlovede var deres klient så de henviste til en dyr advokat i stedet for at give mig et gratis råd, det kan jeg sku godt blive lidt harm over ja undskyld jeg banede.

Men nu har jeg brugt jeres råd og skrevet til en af dem der er gratis så nu venter jeg spændt på et svar fra dem.

Det jeg allermest sidder og græder over nu er at jeg er blevet behandlet så sjuft ved min x forlovede, vores forhold var selvfølgelig ikke så godt her på det sidste, han var meget dominerende og sur på mig uden grund for jeg hoppede og sprang for ham og alligevel kunne han når vi spiste dejlig aftensmad som jeg havde lavet, sige til mig, hvis jeg lige ville fortælle noget om dagens forløb eller en besked fra vores børn, sagde han hold lige din kæft jeg skal se tv og så gik han fra bordet uden at sige noget som helst, gå ind i stuen og se tv og det var selvfølgelig ham der skulle bestemme hvad vi skulle se af kanaler på receiveren og det hjalp ikke at jeg sagde at jeg skulle se 3 + hvis han skulle se noget andet så slog han bare egoistisk over på det han skulle se af kanaler.

Han havde været i sol og fået ordnet hår, købt nyt tøj og han sagde et par dage før at hans tøj skulle være klar og skoene være pudset til på fredag, da han skulle til julefrokost med arbejdskollegaerne, jeg havde influenza med høj feber og lignede en hængt kat med fedtet hår, men jeg gjorde jo som ministeren sagde, ellers kunne jeg få nogle hug, jeg sagde god fest til ham og gik selv i seng med en kop camille te.

Det var også en god fest han var til for han kom hjem igen kl. 14 næste dag og sagde til mig at det var slut nu med vores forhold han elskede mig ikke mere, jeg havde åbenbart bare været en behagelighed for ham med noget godt sex og ordne hus og hjem vaske hans sure sokker og underbukser med bremsespor rent ud sagt.

Undskyld mig men jeg har sådan en bitter smag i munden.

Han havde jo været til julefrokost med hende han havde kendt i et års tid rent ud sagt ført et dobbeltliv, det var derfor han havde været så stresset og gal på mig for han gjorde min tilværelse så sur som muligt, han tyranniserede mig og stillede betingelser over for en voksen dame på 41 år for at jeg skulle blive ked af ham og flytte.

Han var min ungdomskæreste vi havde kommet sammen fra jeg var 16 år gammel derfor sidder jeg også nu og tænker på, at en dag må han da tænke tilbage på alt det vi havde sammen eller hvad tror I vi har trods alt 2 børn sammen.
De sødeste hilsner fra Dorthe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-06 13:41

Citat
Han var min ungdomskæreste vi havde kommet sammen fra jeg var 16 år gammel derfor sidder jeg også nu og tænker på, at en dag må han da tænke tilbage på alt det vi havde sammen eller hvad tror I vi har trods alt 2 børn sammen

Selvfølgelig gør han det, men det kan da ikke betale sig, at du bruger kræfter på at spekulere på det.
Du skal først og fremmest tænke på dig selv nu.

Og hans dårlige opførsel, skal du ikke tage så nær, (selv om det er svært), Fordi:

Sådan reagerer rigtig mange mænd, når de godt ved de har været et rigtigt røvhul (ja undskyld sproget).
Så bliver de så ubehagelige overfor den gamle partner, fordi de overfører deres egen dårlige samvittighed på hende og reagerer over for hende på den måde, måske af flere årsager.
Både for at overbevise sig selv om, at det mest er fordi hun ikke har været "god nok og ikke til at leve sammen med" , så det kan fungere som en slags undskyldning over for ham selv om, at han har gjort det rigtige, og så fordi mænd ikke bryder sig om at have det dårligt og have dårlig samvittighed.

mvh dova

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 27-01-06 14:03

Tak søde Dova jeg er glad for at du er enige med mig
Forsat en vidunderlig dag hilsen fra Dorthe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-01-06 16:41

Du skal nok sørge for at gemme alt hvad der kan bruges til dokumentation om fællesudgifter for du slipper nok ikke for en eller anden retsag!
Bitterheden og eftertankerne kan nok ikke bruges til noget juridisk, men du kan i det mindste få luft for nogle af dem her Det hører dog måske mere hjemme i Sorg og krise katagorien!

Så kan du jo forøvrigt glæde dig over at børnene er voksne, men bare husk at de osse vil være følelsesmæssigt involverede!

Og det er jo nok ikke så meget en kønspolitisk debat, for kvinder kan altså osse opføre sig sig røvhuller ved parforholdsophør!

Godkendelse af svar
Fra : ehtrod_n

Dato : 27-01-06 17:05

Tak for svaret Nordsted1 Jeg brugte dit råd og sendte det ind jeg har allerede fået svar tusinde tak Nordsted1 men også tak til alle I andre nu har jeg fået lettet mit hjerte og kommet af med noget affald her hvad advokaten skrev til mig:

Underskrifter, der er fremtvunget ved tvang er ikke gyldige. Men da I ikke har været gift, har du ikke krav på nogen andel af hans formue, medmindre du har medvirket til en væsentlig forøgelse af formuen gennem de mange år.

Ja det havde vi jo selv regnet ud så jeg kan ikke røre psykopaten livet går vidrer og jeg skriver et nyt kapittel i livet jeg er jo stadig ung.

Forsat god aften og rigtig god weekend alle I kanduer de sødeste og kærligste hilsner fra Dorthe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-06 17:30

Selv tak. Nu kan det kun gå fremad. Nu skal du til at finde dine egne ben at stå på, og det skal nok lykkedes.