/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjælp hvad er der sket ?
Fra : SACA2
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 26-01-06 19:03

gad vide hvad der er sket med min computer..Pludselig er bogstaverne på hjemmesider kæmpe store. Det sker også når jeg er på min mailadr. på yahoo..og når jeg kigger på listen over spørgsmål på Kan du men normale når jeg skriver her???Eller er på tv. 2 side...
Hvordan ændrer jeg på dette???
Hvis I ved det, så forklar det i et sprog som en computermongol kan forstå... ik??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 19:09

I din browsermenu vælger du menuen : Vis->Tekststørrelse ..og sæt den til mellem.

..eller rul på rullen medens du holder CRTL tasten nede (hvis du har en rullemus?)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 19:13

Grunden til at kandu , tv2, politiken, ekstrabladet med flere ser 'normale' ud er at de kører med fast skriftstørrelse.

Du kan imidlertid også gøre deres siderds skrift større eller mindre ved at vælge din browsermenu :

Funktioner->Internetindstillinger... og klikke på knappen [Hjælp til handicappede...] og sætte hak ved : Ignorer de skriftstørrelser der findes på websider.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 26-01-06 19:18

du går bare op i vis - tekststørrelse og vælger den skrifttype du ønsker. Du kan med held bruge molos forslag om handicaphjælpen og ignorere - men det burde kun være nødvendigt på sider der låser med for stor eller for lille skrift

Godkendelse af svar
Fra : SACA2

Dato : 26-01-06 19:23

Tak for svaret miritdk. Du skrev lige præcis hvad og hvordan...smiler...jeg vidste nemlig ikke hvad det var for en meny jeg skulle rulle på.... Tusind tak nu virker det igen....smiler..og jeg lærte lidt....hihi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-06 19:25

godt klaret af dig for jeg skrev forkert (skrifttype) hvor der skulle stå tekststørrelse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 19:33

miritdk -> Det er rigtigt: Jo flere gange man gentager en ting? Jo mere rigtig bliver den

Dato : 26-01-06 19:09
Citat
I din browsermenu vælger du menuen : Vis->Tekststørrelse...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 19:37

..og miritdk -> Dét med skrifttypen skal du ikke spekulere mere over. Jeg sidder stadig og leder enfter en 'meny'.

Så jeg tror I taler samme sprog i 2

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 19:39

enfter ??? Dén var svær? ..efter en... gætter jeg på?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-06 19:39

nå ja molo - du ved en dims er en dim indtil noget fortæller noget andet