/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vil ikke gasse op...
Fra : hvidtiger
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 26-01-06 15:05

Jeg havde et indlæg i går, som lød på at jeg havde skiftet en krumtap og lejer til en racerkrumtap og skf C3 lejer på en Pgo Dr.Big. Den kørte lidt stramt, men som I skrev var det ikke helt unormalt i starten. Nu har jeg så fået sat det hele sammen og fik den også startet efter et stykke tid. Den køre i tomgang og starter efter 1-2 på kickstarteren, hvilket nok tyder på, at der ikke er nogen utætheder i motorblokken.. Håber jeg!.. ..Tja ellers fik jeg nok ikke den startet med det samme. Den lyder også normal og rasler ikke når den står og tøffer på de 1500rpm. Men..... Den kan simpelthen ikke gasse op, og når jeg prøver går den i stå! Men jeg kan starte den på kickstart med 1 hug og så starter den igen og står og tøffer. Jeg har ikke ændret noget f.eks dyse eller ruller efter krumtapskift.. Men jeg er helt tom for ideer om hvad der kan skyldes, at den ikke kan gasse op eller trække????

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 26-01-06 15:55

Efter at jeg har tænkt lidt har jeg nogle ting som der måske kan være årsagen. Svinghjulet sidder forkert. For stor/lille dyse.....

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 26-01-06 16:30

AAARGH!!!... Jeg tror at jeg har glemt noget på den nye krumtap!! Jeg sad lige og kiggede på den gamle originale krumtap, og der sidder der en lille split i klemme der hvor svinghjulet sad. Jeg har fået splitten ud af den lille fordybning som den sad i. Den lille fordybning er der også på racerkrumtappen, men der mangler den lille split som sikkert nok gør, at svinghjulet sidder rigtig. Men vil det sige at det spiltten gør er, at den sørger for at svinghjulet sidder rigtig så gnisten bliver slået på det rigtige tidspunkt?? Mon det kan være det der er galt?

Mvh en tiger med lang næse!!! (Måske)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 26-01-06 16:40

Jeps, du har fuldstændig ret, du skal have svinghjulet af, splitten på akselen, og svinghjulet på det rigtige sted, og spænd svinghjulet hårdt, ellers klippes splitten.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 27-01-06 11:02

Tak for svaret pallebhansen.