/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Mangler navnet på en dancesang
Fra : joniaya
Vist : 900 gange
500 point
Dato : 26-01-06 12:42

Okay, nu er jeg jo lidt ude på dybt vand, eftersom der er tale om elektronisk musik, men faktum er ejg mangler hjælp til at finde et nummer.

I nummeret bliver der vidst sunget på et andet sprog end engelsk, og det kan muligvis være spansk eller italiensk. Det som gør det meget bemærkelsesværdigt er at det har sådan en fin rytme og melodi, hvor folk kan "lala'e til" og det bliver der også gjort i stor stil, de steder hvor jeg har hørt det før.

Nu er det jo pisse svært at skrive en melodi ned, men jeg forsøger alligevel, et stykke af den er vel sådan her:

lala lala lalalalala.. lalalalala lalala aeeooo (sangstemmen går op i et aeeooooåå..) som i et ord, afslutingen på en sætning eller lignende.

Det er ikke meget at komme efter, men ejg kan fortælle så meget at den 13 januar på Broen i Århus, fortalte DJ'en at det næste nummer var meget efterspurgt og så spillede han denne.

Hjælp mig ud, hvis I kan.

Eftersom det er en meget svær en, så er der 300 point på højkant.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-01-06 13:33

Hej joniaya.

Selvom det måske ikke er denne, så prøv at kigge:

http://www.grineflip.dk/funstuff/macarena/macarena.html

- om ikke andet, så bliver man i godt humør af den

God jagt og venlig hilsen
Dorthe.

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 26-01-06 13:48

Er det en mand eller dame der synger?

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 26-01-06 13:59

Det kan være Gasolina med nummeret Daddy Yankee

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 26-01-06 14:02

Sory, jeg byttede rundt på navnene. Det var lige omvendt, Daddy Yankee med nummeret Gasolina

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./album/viewalbum.htm&trackid=1094600

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 26-01-06 14:28

Det var ikke den. Men den manglede jeg også :D - Perfekt.

Hæver point med 100 pga ovenstående.

Notatoy: Det er en kvinde der synger.

Den er sådan meget glad, og det er en man har lyst til at "gå amok" til og bare danse og sådan.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-01-06 14:56

Jamen er det mon Vengaboys med Shalala lala?

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 26-01-06 15:02

Nej, det er det heller ikke.

Jeg har også skrevet i tråden at det der "lalala" det er et forsøg på at beskrive melodien nærmere. :)

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 26-01-06 15:03

Der er muligvis både en mand og en kvinde, der synger på skift. En slags duet om man vil.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-01-06 15:22

Jeg tror det er tre piger der blev så populære med det nummer, som synges på en blanding af spansk og engelsk.
Mener de hedder noget med Las Ketchups og sangen heder The ketchup song.

mvh dova

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 26-01-06 15:29

Nope, det er heller ikke Las Ketchup med Ketchup Song :)

Den er relativt ny, tror jeg.

Bliver spillet meget på diskoterne rundt omkring.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 26-01-06 15:32

Nu ved vi jo ikke, om nummeret er et nyt eller gammelt nummer, så derfor kan det også være svært at komme med kvalificerede bud. Umiddelbart er de største spansk-italiensksprogede hits på diskotekerne herhjemme pt. numre som Rihanna - Pon De Replay samt Shakira feat. Alejandro Sanz - La Tortura....Ud fra din sidste beskrivelse lyder det mest som den sidste. Eller kan du kontakte Broen på post@mf-broen.dk og høre dem, hvilken dj, der arbejdede d.13.januar. De fleste DJ's har hjemmesider og/eller en email, de kan kontaktes på....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-06 18:11

Rihanna, synger på engelsk, den med sharakira kan du få en lydprøve på her http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=album&albumid=358820

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-01-06 18:18

Joniaya

Citat
lala lala lalalalala.. lalalalala lalala aeeooo

Jeg synes du synger dejligt........

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 26-01-06 20:24

Vi opper lige tråden igen nu til 425 point.

Musiknummeret er meget mere techno/dance agtigt. Ikke noget RnB værk.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-01-06 20:54

Hvis den er ny og hip, så besøg TDC´s musik site. Der kan man høre de 20-25 mest hotte lige nu på discoteker m.m. i flere genre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-06 22:39

Der er denne, men ud fra den smugle jeg kan aflytte, er det nu temmelig svært at hører om det kan være den.Men der er da meget "liv" i den. Det er ikke muligt på tdc at søge på techno.

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./album/viewalbum.htm&trackid=1987276

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-06 22:40

Men ellers må du som en anden bruger foreslår, kontakte DJ'en og få hjælp

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 26-01-06 23:09

Kvinde, måske spansk, glad dansemusik og så "aeeooo (sangstemmen går op i et aeeooooåå..)" får mig til at tro, at det måske kunne være Gloria Estefans "Oye". Imod taler imidlertid, at det ikke er et splinternyt nummer. Det findes både på engelsk og spansk.
Der synges bl.a. i omkvædet: "Oye me cuerpo pide salsa, y con este ritmo ... vamos a bailar". Selv om der synges om "salsa", er det snarere et merengue- eller reggaeton-nummer.
Prøv her - gå ned til Listen To Samples, nr. 9 Oye:
http://www.amazon.com/gp/product/B000058T5G/qid=1138312381/sr=2-2/ref=pd_bbs_b_2_2/102-8077331-8316952?s=music&v=glance&n=5174
Desværre er det ikke inclusive "aeeooooåå".

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 26-01-06 23:11

NOpe. Det er heller ikke den.

Men jeg vil forsøge at komme i kontakt med den DJ.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 26-01-06 23:16

er det Arash - Temptation eller Sugababess - Push the Button? det er meget svært ud fra lala at sige hva det er for noget musik, kan du ikke huske noget af det de synger ? og er det Pop/dance stil eller kører det mere over i Techno stil ?

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 27-01-06 09:00

Det er ikke Arash eller Sugababes. Det er langt mere ovre i noget technostil med en dyb og solid bass hele vejen igennem.

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 27-01-06 10:34

Det er langt fra sådan noget dansemusik. Det er vel mest sådan noget technodansemusik vil jeg tro. Ikke sådan noget salsa / whatever dansemusik :)

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 27-01-06 10:46

Prøv evt. at lytte til nogle af disse: http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=hit&genreid=15

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-06 10:55

joniaya... Så er der Ozone, med de forskellige remix bl.a med DJ Alligator og DJ Ross ??

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./artist/viewartist.htm&artistid=39629

Når du nu engang for opklaret hvem det er, vil du så ikke nok være så sød, at fortælle hvem det var. Bortset fra det kender du så DJ Quicksilver, han er også bare kanon!!

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 27-01-06 12:01

Selvfølgelig vil jeg det. :) - Jeg har taget kontakt til Broen for at høre, hvem der var DJ den aften.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 29-01-06 13:07

Mit gæt: Eddy Wata - La Bomba
Mvh. Niels

Kommentar
Fra : steno

Dato : 29-01-06 23:28

har du prøvet at tjekke nogle af de numre der ligger på riminipeter.dk 's chart, hvis det er noget musik fra syden er det den rette side at besøge
. det er både techno/trance og dance musik

Kommentar
Fra : steno

Dato : 29-01-06 23:42

Men jeg må nok gi Niels ret i at Eddy Wata - La Bomba er et meget godt bud, det nummer passer også meget godt ind i din lyd angivelse

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 30-01-06 18:26

Nummeret der var tale om er Gabry Ponte - Geordie.

Det tog mig en uge at finde, men venlig DJ fra Broen skrev det til mig i deres gæstebog.

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 30-01-06 18:28

Jeg ville gerne give point til en bestemt, og I skal alle have tak for hjælpen. Var der en "giv til alle" knap, så havde jeg brugt den og fordelt det ligeligt.

Men da jeg selv fandt ud af det, så vælger jeg at trække dem igen.

Mange tak for jeres hjælp, der har givet fin inspiration til nogle nye numre at høre (gasolina, etc)

Annuller spørgsmålet
Fra : joniaya

Dato : 30-01-06 18:28

Læs min sidste kommentar.