/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Bluetooth problem måske?
Fra : g_h
Vist : 780 gange
300 point
Dato : 26-01-06 05:58

Mens telefonen sad i bilholderen under kørsel, observerede jeg kort informationen:
"Forbindelse til Nokia 3260 afbrudt"
Eller sådan cirka ihvertfald!
Så kom jeg til at tænke på, om telefonen kan hackes over Bluetooth, eller der bare var en person i en anden bil, der ved en fejl havde prøvet, at sende noget til mig?

Accepteret svar
Fra : banzon

Modtaget 300 point
Dato : 26-01-06 08:51

Jow, det er måske en der holder i samme kø som prøver at få forbindelse med andre bluetooth-enheder.
Selv gør jeg det ind imellem, og lykkes det har jeg en ganske sjov fil som selv åbner og viser noget i retning af....

Din mobiltelefon er nu blevet hacket og der er lagt virus i alle filer, kontakt dit lokale teleservice-center for installation af nyt software....

Dette passer selvfølgelig ikke men jeg tror at de fleste som får denne besked sørger for at de ikke har sat deres mobil som synlig for andre i fremtiden

MEN i dit tilfælde kan det også skyldes en dårlig forbindelse i strømmen til holderen eller lidt skidt i kontakterne så den ind imellem slår laderen fra.....

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 26-01-06 12:43

Det er meget normalt at mobiltelefoner taber deres bluetooth forbindelser i ny og næ. Det kan endnu ikke lade sig gøre at hacke over bluetoothenheden.

Min gamle Nokia 6230 havde en tendens til alt for sent at skrive den havde tabt forbindelsen til den enhed, jeg havde den koblet sammen med.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-01-06 14:35

Der er næppe tale om hacking i dit tilfælde, men det kan faktisk godt lade sig gøre at hacke en telefon med Bluetooth:

http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,409747&_dad=portal&_schema=PORTAL

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 26-01-06 15:02

"MobiLuck" på www.getjar.com el. wap.getjar.com. Et program hvor du kan se aktive bluetooth-enheder i din nærhed og evt. sende en hilsen, gratis ligesom alt andet på getjar!

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 27-01-06 00:00

ups, MobiLuck er shareware,sorry

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 27-01-06 08:47

Citat
[B]joniaya[/B] Det er meget normalt at mobiltelefoner taber deres bluetooth forbindelser i ny og næ. Det kan endnu ikke lade sig gøre at hacke over bluetoothenheden.

Lad nu være med at skrive noget som du åbentbart ikke har en s... forstand på, det er meningen at man skal hjælpe hinanden herinde og det gør man IKKE ved at give forkerte svar.

Normalt skrive en mobiltelefon hver gang den bliver afbrudt enten ved en strøm eller anden forbindelse, også ved bluetooth, dog ikke alle modeller kommer med disse systemmeddelser...

Og jowda hacking via bluetooth er rimeligt meget udbredt, læs evt. her :

http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,409747&_dad=portal&_schema=PORTAL

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18786

http://dansk-it.dk/sw1692.asp

Skal du evt. bruge en guide til dit eget lille hackerprogram finder du det her :

http://news.mobile9.com/2004/05/bluetooth-hacking-step-by-step-guide

Så det er bare at læse og forstå

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 29-01-06 22:27

Tak for svaret banzon.