/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
KØB AF SERVER
Fra : cyrus25
Vist : 931 gange
150 point
Dato : 26-01-06 03:30

En ven og jeg vil gerne starte en lille netcafe i vore lille "bondeby" og derfor skal vi bl.a. bruge en server til dette! Hvad er priserne på sådanne og kan man evt leje dem? Og hvor kan disse købes/lejes.

Det skal siges at der kun bliver opsat 10 pc'er hvor de kan spille ca 5 spil (Counter Strike mm.) og have adgang til lidt Internet.

Hilsen Cyrus

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 26-01-06 04:37
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-06 07:03

Det kan ikke betale sig at leje en server Her er et link til flere muligheder for at købe

http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=402&ProductCategoryID=276

Held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 10:35
Kommentar
Fra : cyrus25

Dato : 26-01-06 12:55

Mange tak drenge.... Men har nu ikke den store forstand på dette Men kommer jeg langt for 10.000 kroner hvis det kun er til 10 pc'er som jeg beskrev

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 13:03

Til det formål har du brug for en stærk PC med rigeligt af RAM og god stabilitet, hvilket vil sige god køling og en god strømforsyning.
Derudover skal du have et operativsystem til serverfunktion og der er jo fler emuligheder, men med ringe viden skal du nok have fysisk hjælp til det.

En MS server software er nem at sætte op, men dyr i indkøb.
Jeg vil forslå, at I finder en god faglig support før I begynder for tilfældige link fra ukyndige på Kandu er ikke godt nok.

Kommentar
Fra : cyrus25

Dato : 26-01-06 13:09

Tak bjarne. lyder sikkert dumt men denne faglige support, hvor er den bedst henne? Har du nogle du kan anbefale?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 150 point
Dato : 26-01-06 13:15

Det afhænger jo af hvor du bor, og mon ikke der findes en skrap nørd i nærheden, som måske endda vil hjælpe.
Jeg betragter også mig selv som ukyndig idet jeg kun har opsat små hjemmenetværk og større firma-domæner. Det med spil har jeg ikke "dyrket", men det er der mange der har.

Godkendelse af svar
Fra : cyrus25

Dato : 26-01-06 13:22

Tak for svaret BjarneD.