/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
civ 4
Fra : ph7
Vist : 537 gange
300 point
Dato : 25-01-06 22:10

Jeg har lige købt Civ 4, men kan ikke komme i gang på min normale maskine, da der kommer en fejl-meddelelsesboks op - "Failed to initialize renderer -. check DirectX Version and Graphic Settings".
Jeg har installeret medfølgende DirectX9.0c - mit grafik kort er et Radeon 9600 med 256 MB ram.
På sønnens bærbare kører det uden problemer.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 26-01-06 09:04

jeg har oplevet lignende problem for nogle år siden. jeg opgav

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 300 point
Dato : 26-01-06 10:50

Hejsa.

Jeg fandt et forslag til at komme problemet til livs på et CIV forum:

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=133003&page=6

this is what we know...

"Anyone who encounters this problem needs to do the following:

1. Go to add/remove programs and uninstall the listing titled ‘ATI Graphics Driver’

2. Once uninstalled they need to download the latest version of the Windows Catalyst Driver – 5.10

Windows XP & Windows 2000:

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

REBOOT
Retry launching the game

This solution has worked on every single test case and is the only available workaround."

---------------------------------

Jeg håber det løser problemet for dig.

Godkendelse af svar
Fra : ph7

Dato : 26-01-06 18:26

Tak for svaret Harlekin.
Sammen med installation af patch løste det mit problem.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-01-06 09:11

Det var da rart at høre. Det er bare ærgeligt at de ikke kan finde ud af at lave de spil ordentligt, uden fejl - der er utroligt mange der har skrevet om problemer på det forum....