/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Hvad laver en personalechef?
Fra : Soenne
Vist : 5671 gange
100 point
Dato : 25-01-06 19:24

Hvad fortager en personalechef sig.

Han er vel ikke decideret chef for personalet ?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-01-06 19:28
Accepteret svar
Fra : golfhouse

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-06 20:41

Kommer an på hvilket firma (branche) det er indenfor, jeg har som personalechef stået for..

1. ansættelser.
2. Lønforhandling.
3. juridiske sager vedr. fagforeninger.
4. Opsigelser.
5. Kontrakter.
6. uddannelse af personale.
7. løn budget.
8. det sociale.

og da det var i Norge stod jeg også for.

1. inkvartering.
2. lønkøring.
3. beklædning til de ansatte.
4. værktøjs bestilling og kvittering.
5. medarbejder samtaler.

Men jeg lavede jo ikke alle tingene selv, meget var jo uddelt til andre, men som personalechef var det mit overordnede ansvar.

Peter

Og jo jeg var chef for de ansatte, men havde formænd der tog sig af den daglige drift.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-01-06 22:00

En personalechefs arbejdsområder dækker vist de fleste af de områder golfhouse har været inde på.

Udover disse kan jeg komme på ansvaret for at de ansatte tilbydes efteruddannelser, eller ligefrem kræves at kurser/seminarer etc. følges af den ansatte.

Ofte er "chef" betegnelsen lidt overflødig, idet man ikke nødvendigvis har et ledelsesmæssigt ansvar i den daglige driftsituation. Dette kan dog bero en del på hvilken branche man arbedjer i.

Mange personalechefers position i ledelseshierakiet, fremstår som en stabsfunktion - indgår i ledelsesgruppen i en virksomhed, men har ingen medarbejder der sorterer direkte under hende/ham.

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : Soenne

Dato : 26-01-06 17:18

Tak for svaret golfhouse, det dækker vist det jeg kunne komme til at lave.