/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
bejdsede trappetrin
Fra : susno
Vist : 640 gange
100 point
Dato : 25-01-06 18:45

Jeg står overfor at skulle have ny trappe indendørs. Jeg ville gerne have trappen i hvidmalet -undtagen trappetrinene og gelænderet, som jeg vil brun/mørk - bejdse.
MEN hvordan efterbehandler jeg disse trappetrin -hvis de skal efterbehandles??
Findes der mat lak?

Mon nogen ved noget om disse ting??

Venlig hilsen susno

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-01-06 18:54

En alm gulvlak som den du bruger til parket gulv skulle kunne dække dit behov....evt et par strøg med mellemslibning..

Mvh sverola

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-06 20:03

der findes en mat blitza, som er meget slidstærk. den kan du få hos farvehandleren. du skal bare sørge for, at det er en rigtig gulvlak så du får slidstyrken

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-01-06 20:25

Man siger normalt at olieret træværk skal behandles hvert 1/2 år og lakeret hvert 5 år ..
Eneste ulempe med lakeret er at det ikke kan plet repareres....
Men spørg efter en god gulv lak ved din lokale farvehandler og få en god pensel med som ikke ligner mig (halv skaldet) efter de første 3 trin...Så skulle du kunne få en trappe som du bliver glad for de næste ca. 5 år

Mvh sverola

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-01-06 23:48

Jeg vil foreslå, at du får èn eller anden form for kontrast på trappetrinene, når du beitser dem mørke. Ellers risikerer du, at nogen - inge eller gamle _ snubler på trappen, fordi trinene ikke fremstår klart.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-01-06 23:49

Jeg vil foreslå, at du får èn eller anden form for kontrast på trappetrinene, når du beitser dem mørke. Ellers risikerer du, at nogen - inge eller gamle _ snubler på trappen, fordi trinene ikke fremstår klart.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-01-06 23:49

Jeg vil foreslå, at du får èn eller anden form for kontrast på trappetrinene, når du beitser dem mørke. Ellers risikerer du, at nogen - inge eller gamle _ snubler på trappen, fordi trinene ikke fremstår klart.

Godkendelse af svar
Fra : susno

Dato : 28-01-06 19:45

Tak for svaret trimare46.-Og tak for alle andre kommentarer også. Jeg bliver til stadighred forundret over de mange gode råd og kommentarer man kan få i Kandu. Det er i sandhed en genial ide at lave sådan et forum. Og m.h.t. trappetrinene- så vil jeg gå ind i en farvehandel og bede om et mat blitza.

Venlig hilsen Susno