/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
ny revisor
Fra : ghosty
Vist : 948 gange
50 point
Dato : 25-01-06 12:50

Hej. Er der nogen som kender en dygtig revisor i Vejle - Kolding - Haderslev området som benytter en rimelig honorarpolitik?

Søges til mindre virksomhed (2 personers).

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-01-06 13:28

Ved godt det ikke er besvarelse af spørgsmålet!!

Men hvorfor gør i det ikke selv?
Det gør jeg.
Kan selvfølgelig tage lidt tid at sætte sig ind i bogføringsregler,
men er er jo mange penge at spare i sidste ende.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 25-01-06 13:45

Nu er jeg selv revisor, så i stedet for at anbefale mig selv, vil jeg foreslå et par ting.

Kig i telefonbogen efter revisorer i området, hvis det er vigtigt for dig, at det er en lokal revisor.
Ring eller skriv et brev/mail til dem, der ser interessante ud. Forklar ret præcist, hvad du vil gøre selv, og hvad revisor skal lave. Bed om et overslag eller et decideret tilbud på disse opgaver.

Tag en personlig samtale med de 2-3 revisorer, der kommer med de bedste tilbud.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 25-01-06 13:46

Det har du helt ret i, men vi har ikke tiden til det. Og da vi i forvejen benytter virksomhedsordningen hvor alt personlig skat, virksomhedens regnskaber, momsafregning, lønafregning til ansatte (i perioder) osv er dækket ind under - bliver det en alt for stor mundfuld for os. Arbejder i forvejen 14 timer i døgnet + vi har en del kørsel som tiden også bliver brugt på. Så vi vil godt betale os fra det - blot ikke til urimelige priser. (vores revisor er ophør pr. 31.12)

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 25-01-06 13:48

svaret klokken 13.36 var til jimmy17. Det andet spørgsmål var ikke indkommet.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 25-01-06 13:50

Vi søger en revisor hvor vi ikke skal betale til dyre lokaleomkostninger, flere ansatte osv. Altså nærmest en enkeltmandsejet virksomhed hvor vi kun betaler for den enkelte revisors dygtighed og arbejde og intet andet.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-01-06 13:51

øhh hva? Er ikke lige med.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-01-06 13:52

Mente om dette:
Kode
svaret klokken 13.36 var til jimmy17. Det andet spørgsmål var ikke indkommet.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 25-01-06 14:06

Problemet med de små enkeltmandsfirmaer er, at de sjældent er i stand til at følge med fagligt set, både indenfor regnskab og skat. Med al den nye lovgivning, der konstant bliver gennemført, er det simpelthen ikke muligt at holde sig ajour med det hele og samtidig drive en virksomhed.

Og alle revisorer er villige til at give et skriftligt tilbud.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 15-02-06 14:07

Der er stor konkurrence mellem revisionsfirmaer, så det er ikke altid de små der er billigst. Endvidere vil nogle af de store gerne have kunder ind der anvender virksomhedsordningen, så tag og ring til et par stykker, fx. Deloitte, Dansk revision mv. Ellers skal du benytte dit netværk til andre selvstændige og høre om de kan anbefale en revisor.

De produkter som du sikkert har behov for er assistance i fbm. regnskabsudarbejdelsen, selvangivelse, momsopgørelse og indberetning e.lign.

Hvis du får et tilbud, vil der tillige blive gjort opmærksom på, hvad du/I skal foretage jer fx. afstemninger, kopiering af relevant materiale til revisor mv.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : claire

Dato : 26-03-06 14:26

Hvad med et bogøringsbureau, dem findes der efterhånden mange af.