/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brænd dvd
Fra : thedeuce
Vist : 679 gange
320 point
Dato : 25-01-06 11:52

Hjælp.
Jeg vil gerne tage en kopi af alle mine billeder jeg har på min pc. Min brænder er en AOPEN 4410 og der står DVD + RW/+R på fronten. Jeg har Windows XP og Nero installeret. Jeg har købt en DVD +RW for at kunne genindspille når der kommer flere billeder til. Når jeg putter DVD i brænderen, blinker den bare som om den ikke vil kendes ved formatet. Har prøvet at bruge Nero programmet, men det vil heller ikke kendes ved dvd-én. Jeg kan sagtens brænde cd-ér.
Hvad gør jeg forkert ??
Thedeuce.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-01-06 11:57

På Nero skal du foroven i programmet selv bestemme, om det er DVD eller CDRW, du vil brænde.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 25-01-06 12:09

har du programmet nero smart???

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-01-06 13:42

Halløjsa
Er det ikke noget med at RW-skiver skal formateres inden de kan bruges. Men det kan du selvfølgelig ikke hvis drevet ikke genkender skiven. En af mine kolleger havde samme problem, han havde købt en RW DVD 16 x speed, den kunne hans drev heller ikke genkende, så købte han en RW DVD 8 x speed og så var der lige pludselig ingen problemer, det virker godt nok lidt mystisk.
Se lige her hvad jeg fandt på AOPEN's hjemmeside, masser af opdateringer til dit drev.
http://download.aopen.com.tw/default.aspx
Der er hele 3 Firmwareopdateringer. Prøv lige at opdatere dit drev med disse, og se om det hjælper. De har alle noget at gøre med forbedret ydelse, såååååå!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 14:47

Dansk guide i Dvd brænding
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Accepteret svar
Fra : kjeldal

Modtaget 320 point
Dato : 25-01-06 16:55

Åben Nero.
Klik foroven på "optager".
Vælg "sletter genskrivelig disk"
Vælg brænder: AOPEN 4410
Vælg den ønskede slettemetode: hurtigsletning/fuld sletning.
Klik på "Slet"

Derefter sletter den din skive (et par min / ca. 30 min)
Sletningen er vellykket/mislykket.
Prøv derefter om du ikke kan bruge din skive.
Hvis IKKE, kan du altså IKKE bruge den type/fabrikat DVD i dit drev, og du må finde et andet fabrikat.
(se evt. listen over GODKENDTE media til dit drev på Aopen's hjemmeside).

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 17:03

Nu er det sådant, at der er 2 måder at brænde med Nero.
Den ene er til CD den anden til DVD
Du finder markering øverst til højre.
Vælg DVD, sæt din skive i, slet disken.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 17:04

Og mens du er igang, så se om du skriver til en mappe eller til disk.
Også i en menu liste.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-01-06 20:15

Lige i forlængelse af brassovitskis indlæg! Du behøver kun at opdate til den nyeste firmware da de tidligere er indeholdt i denne! ved firmware update er det vigtigt at dvd brænderen er sat som master og er den eneste enhed på idekablet! så flash til nyeste firmware og se om drevet så kan genkende skiven? Der kommer jo hele tiden nye fabrikater af dvd skiver frem, og så er det nogen gange nødvendigt at flashe dvddrevet for at det kan genkende disse skiver!

Problemet kan osse ligge hos nero og kan muligvis rettes ved en software opdatering derfra, men udfra det du beskriver vil jeg nærmest tro at drevet trænger til en nyere firmware da det jo ikke kan genkende skiven fra du sætter den i!
Så er der jo selvfølig osse den mulighed at skiven du prøver med er defekt!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-01-06 21:20

Hej tedd
Jeg er ikke sikker på at du har ret! I beskrivelsen til hver update står der forskelligt.
Ved den ældste står der Performence
Ved de 2 andre står der henholdsvis Recording performence og Reading Performence.
Men OK det kan da sagtens ske at det hele er lagt i den sidste update.

Godkendelse af svar
Fra : thedeuce

Dato : 26-01-06 13:00

Tak for svaret kjeldal.