/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Zitech router, Bios / Firmware
Fra : richardt
Vist : 2087 gange
200 point
Dato : 25-01-06 11:25

I min Zitech WLB2011aip Router har jeg forsøgt at indlæse en fil med nyt bios-firmware fra Zitech.
Desværre kunne jeg ikke finde en fil til min udgave men brugte en fil WLB2054aip_2310.img til
en WLB2054aip.
I 'Advanced' menuen på routeren i stilling 'upgrade firmware' og det gik lige efter bogen
m e n filen til den forkerte router duede jo selvfølgelig ikke og nu kan jeg ikke få menuen
'Advanced' frem igen, den er pist væk.
Lamperne på routeren viser rødt i Status og normalt i 100 mhz og i lan lampen.
Hvor finder jeg den rigtige firmware (WLB2011aip_xxxx.img ?) og kan jeg overhovedet få adgang til at loade en ny fil ind.
Findes der en barmhjertig samaritan der vil prøve at hjælpe mig store fusker?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-01-06 11:56

Hejsa

har du en cd til din Router, så er sansynligheden for at der ligger en firmware fil
der tilstede, samt vejl. til hvordan du skal gøre.
Mener at kunne huse det kan også lade sig gøre via "telnet"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-01-06 22:38

I første omgang skal du resette din router, så den får den firmware den er født med. Den plejer at ligge i en ROM kreds i routeren, så det skulle være muligt, så må vi se hvad vi kan finde ude i den store geografi!

Kommentar
Fra : richardt

Dato : 26-01-06 00:10

Jeg har resat mange gange, på fabrikkens måde og andre, men den kan åbenbart ikke finde helt tilbage til den originale bios.
Jeg har CD'en med driver og manual på, men de nævner overhovedet ikke noget problem i denne retning.
Jeg leder videre rundt på internettet og ser om der er nogen med samme sag.
Tak.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 26-01-06 19:37

De fleste routere bruger firmware af *.bintypen. Så prøv og se på din CD, om der ikke er en sådan?
Måske er der et opsætningsprogram, som du skal køre for at komme tilbage?

Godkendelse af svar
Fra : richardt

Dato : 14-03-06 23:39

Tak for svaret severino.
Jeg har ikke fået løst problemet endnu, vel nok især fordi jeg har fået en anden router, som kører i øjeblikket, så jeg arbejder videre når jeg får tid.
Tak skal i begge have for svarene.
MVH Richardt