/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dvale forsvundet
Fra : hamish
Vist : 733 gange
100 point
Dato : 25-01-06 11:16

Hej Alle.
Min computer har indtil for nylig kunnet sættes i dvale manuelt, samme sted som jeg eller kan vælge luk eller genstart. Det kan den af uransagelige grunde ikke længere. Jeg har intet ændret eller installeret nyt (mig bekendt i alle fald) men ikke desto mindre er knappen dvale pludselig nedtonet. Jeg har heller ikke længere fanebladet dvale i strømstyring, hvilket jeg også eller har haft.
Hjælp modtages med stor glæde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-06 11:22

Hvis du har xp, kan du lave en systemgendannelse et par dage tilbage til hvor det virkede

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-06 11:32

Åbn Strømstyring i Kontrolpanel.
Klik på fanen Dvale, og marker derefter afkrydsningsfeltet Aktiver understøttelse af dvale.
Hvis fanen Dvale ikke er vist, understøtter computeren ikke denne funktion.

Klik på OK for at lukke dialogboksen Strømstyring.
Klik på Start, og klik derefter på Luk computeren. Klik på Dvale i dialogboksen Luk computeren.

Genstart din computer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-01-06 12:04

Højreklik på skærmen(skrivebordet) vælg indstillingerpauseskærm strømstyring der kan du sætte alt strømstyring af skærm dvale osv
MvhSune

Kommentar
Fra : hamish

Dato : 25-01-06 13:02

Tak for svarene.
Jeg skal prøve at uddybe en smule: Computeren må nødvendigvis understøtte dvale, idet den jo indtil for få dage siden kunne aktivere denne funktion helt normalt (altså fra knappen der kommer op sammen med "luk" og "genstart" når man f.eks. vil lukke ned). Da jeg ikke har ændret i BIOS el. i øvrigt har lavet nogle større ændringer, burde den stadig kunne. Problemet er altså, at knappen "dvale" nu pludselig ikke længere er tilgængelig (er nedtonet). Jeg kunne jo godt prøve en systemgendannelse, men jeg kunne jo godt tænke mig at vide hvorfor muligheden pludselig ikke længere er tilstede

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-06 14:18

knappen nedtones ofte fordi man netop ikke bruger funktionen ret ofte - men hos mig kan jeg holde shiftknappen nede og trykke på standbye - så går den i dvale

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-01-06 20:16

Hej.
Hør lige her. Når du trykker på START og "Luk computeren" skal du holde skifteknappen nede
og hold så lige din cursor over Stan-dby ikonet, så ser du, der står Dvale, og trykker du så, så går din comp. i dvale.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-06 20:38

maximuskat - øhhh hvad synes du der står i mit indlæg ???

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-01-06 20:50

Åh altså Mirit, der kan du se, det er rigtig, hvad jeg altid proklamerer: Jeg er DÅM.

Ved du hvad, jeg var så glad fordi jeg at kendte den funktion, så jeg bare skyndte mig at tæske den oplysning ind på tråden her, jeg slet ikke læst de andre svar igennem, og altså heller ikke dit råd.

Undskyld mange gange. Du ved jo nok, jeg er ikke pointjæger, så det er ikke derfor.

Og til hamish vil jeg lige sige:MIRIT.DK kom før mig med det DVALE-råd!
Har du set det - hamish????

Lad os bare få det lidt skægt i al denne verdens kedsommlighed med den møgvinter.

Jeg er glad, for st se, at du vist er kommer over influenzaen mirit.dk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-06 22:54

åndsvage hankatinde

det var jo ikke ment så du behøvede at forsvare det

kender godt det med at fare ind og svare og så er der kommet flere svar - -enten fordi man lige skulle et eller andet eller fordi man ikke har læst -

det er da ligegyldigt hvem der kommer først bare svaret kan bruges

virussen er væk ja - men stadig sløv.

Undskyld til hamish for sludren i tråden

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-01-06 23:10

OK miritdk.
Jeg tog det nu ikke så tungt

Mon hamish allerede er gået i dvale????

Det er jeg nu snart - god nat