/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
skal lave et blad
Fra : meggi
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 25-01-06 09:09

Hejsa
Jeg skal til at lave et lille blad til vores forening, er der nogle gode forslag til hvilket program der er kan bruges bedst.... har photoshop og publisher, er der andre gode forslag, evt. hvor man kan hente en version på nettet.?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-06 09:15

når det blot er et lille klubblad kan du bruge næsten hvad som helst - hvad med at prøve dig frem - du har jo egentlig fat om ideen -ikk´ ???

et besøg hos et større eller mindre blad - trykkeri - kunne jo måske give dig lidt mere indsigt - uden at du behøver at lære offset for at klare opgaven

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-01-06 09:20

jeg synes powerpoint er nemt og så ligger det i officepakken.
ellers kan man jo bruge rigtig mange - powerpont er dog lige til at gå til når du kender de andre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-06 09:33

Her er en side der kan hjælpe dig igang : http://www.letavis.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-06 09:35

Ups... det er jo til at lave en net blad ..sorry

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-06 09:35

http://www.mothsoft.dk/osx/mj.html er jo også en mulighed

Kommentar
Fra : meggi

Dato : 25-01-06 09:36

Tak alle, jeg skal kunne udskrive resultatet til en A5 folder, det glemte jeg jo lige at skrive, desværre...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-01-06 09:40

det er en a4 foldet på midten, man plejer at lay-oute begge på en gang...
i powerpont er diaslayout i a5

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-06 09:42

brug dog publisher når du har programmet - det dækker behovet

Kommentar
Fra : meggi

Dato : 25-01-06 09:48

Jeg har også overvejet publisher, det var blot hvis der fandtes et bedre program.

Til Jomfruane... jeg ved at det er et A4 foldet på midten

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 25-01-06 10:17

Brug Publisher, så har næsten alle mulighed for at komme videre med det til evt. print ude i byen.
Jeg har flere kunder som leverer til mig i Publisher, - jeg leverer så de færdige blade, og det giver næsten aldrig problemer. Men skal du have det ud i byen til print, så husk at vedlægge alle billeder og alle skriftsnit du har anvendt.

Ammitz

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-01-06 10:18

Publisher er rigtig godt for os amatør-redaktører.
Når du bare har sat dig lidt ind i programmet.................kører det som smurt.
Der er masser af folk her i dette forum som kan hjælpe - bare spørg.
Skal det foldes til A5, så sættes den til liggende i sideopsætningen.
I fanen aranger>hjælpelinier kan du lige dele siden op så du kan se din A4 / A5 som det bliver.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-06 10:52

Publisher - jeg sender gerne en skabelon, som jeg bruger til et foreningsblad.

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : meggi

Dato : 25-01-06 11:08

Tak for svaret Camillasmoster.
Send mig meget gerne skabelonen, mail@arabianstar.dk

Tusind tak.... til jer alle for den store og meget hurtige hjælp.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 25-01-06 11:28

brug MS Publisher npr du nu har det. Det er meget let at finde ud af.
Hvis du ikke synes du rigtigt kender programmer og hvordan det virker, bør du gå op på biblioteket eller hen til boghandleren og låne/købe et lille hæfte om Publisher (koster ca. kr. 70,-)