/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløs router på stofanet
Fra : jak
Vist : 8098 gange
100 point
Dato : 25-01-06 00:24

jeg købt en trådløs router,så min kone kan komme på nettet med sin bærbar...
men da jeg satte routeren til min com. kunne jeg ikke komme på nettet mere, men hvis jeg fjerner routeren kan jeg godt komme på nettet med mit surfboard modem, problemet ligger i noget med wan adresse, tror jeg. har prøvet at sætte routers wan adr. på always-on og jeg har også prøvet med modemes wan.
kan ikke lige finde ud af hvad der er galt, er der nogle der er skrappe til det med stofanet.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-01-06 06:36

prøv at disable alle sikkerheds indstillinger på din router. wan, mac, ip osv osv.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-01-06 07:02

Har prøvet akkurat det samme. Hvad er det for en route,r du vil bruge til stofanet???
Det er ikke alle routere, der kan køre på stofanet !!!!!!!!
Min den første kunne ikke, der havde været eksperter på sagen, og der blev vel brugt en 40 timer på projektet. En af eksperterne, havde erfaret det samme problem før, med stofanet, og foreslog at jeg købte en bestemt router, som han vidste kunne køre på stofanet. Den fik jeg så fremskaffet, og alt gik glat, ingen problemer og bruger den i dag.
Det er noget med, at du har ingen fast IP adresse, men får en ny hver gang du logger på. Det er ikke alle routere der vil være med til. Du kan vist i dag bestille en fast IP adresse hos Stofanet, men det koster extra.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-01-06 08:17

Fandt lige, at en fast IP adresse hos stofanet koster extra Kr.15,00 om måneden, men om det kan løse dit problem, tør jeg ikke udtale mig om

NVH

Accepteret svar
Fra : golfhouse

Modtaget 50 point
Dato : 25-01-06 10:33

din router skal bare sættes til standart, så kører den på stofa, det der kan være problemet er din adgangskode, du skal jo ind og logge ind hvergang... men det kan du jo gøre via login.stofanet.dk..

derefter kan du opsætte sikkerheds foranstaltninger på din router.

Peter

Kommentar
Fra : jak

Dato : 25-01-06 12:42

det er en Dlink 524.
jeg har prøvet at resete min router.
ps. jeg fik den på nettet den første dag, men så plejer jeg at slukke for strømmen når jeg hopper i seng, og det skulle jeg ikke have gjordt, for nu kan jeg jo ikke huske hvordan jeg gjorde. så den har været på nettet.

Kommentar
Fra : jak

Dato : 25-01-06 13:11

LOL sorry .
der var en fast opsætning på routeren for den som har stofanet, så skriver man bare sit nummer og adgangskode ind og vupti så er man på nettet.
nå men hvem skal jeg give mine points.....
tror jeg giver den til golfhouse, han skrev da noget om brugernavn og pass.

Godkendelse af svar
Fra : jak

Dato : 25-01-06 13:11

Tak for svaret golfhouse.