/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
skilsmisse i sverige
Fra : zoeih
Vist : 1151 gange
100 point
Dato : 25-01-06 00:16

Blev gift i Danmark, med en dansk mand, bor i sverige, skal nu skilles. Skal det ske efter dansk lov eller svensk.
Vi ejer hus her 50/50 .
Han vil blive boende her men har ikke midler til at købe mig ud.

Jeg vil skal hjem til Dk og anskaffe mig en bolig på en eller anden måde.

Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 25-01-06 00:20

Du svare jo selv på dit spg: Han vil blive boende her -men har ikke midler til at købe mig ud-.

Så bliver han jo detsvære nød til og flytte.
Så kan i sælge huset, og du kan få noget at bo i i dk.

Kommentar
Fra : zoeih

Dato : 25-01-06 01:37

Hey jeg spurgte om loven skal bruges til skilsmisse i *SE eller DK også.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-06 07:30
Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 25-01-06 10:27

hvis i begge har svensk folkeregister adresse er det svensk lovgivning, bor du i dk, han i sverige, skal i henvende jer på hvert sit stats amt.som så arbejder sammen om det.

Altså der hvor din adresse er, den lovgivning gælder.

Peter

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-06 11:08
Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-06 12:58

Jeg synes du skal kontakte den kommune/statsamt du fraflyttede i Danmark og forhøre dig der.

Citat
Blev gift i Danmark, med en dansk mand, bor i sverige, skal nu skilles.

Det fremgår ikke af dit spørgsmål, at du også er dansk statsborger.

Det er nu ikke lige så let at finde/få en bolig i Danmark. Hvis det er lejebolig, så skal du være skrevet op.

Du kan jo også forhøre dig i den svenske kommune du bor i.

Her er lidt om skilsmisser i Sverige

http://www.eu.int/comm/justice_home/ejn/divorce/divorce_swe_da.htm

Godkendelse af svar
Fra : zoeih

Dato : 25-01-06 15:58

Tak for svaret jakjoe.Zooeih

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-01-06 23:35

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe