/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Konventer Xvi filer til Vcd
Fra : cobran
Vist : 614 gange
122 point
Dato : 24-01-06 23:20

Findes der et gratis program hvor man kan conventere Xvi til Vcd format så jeg kan køre downloadede filmklip på min DVD.

Mvh. Cob.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 24-01-06 23:24

Det burde du kunne gøre med windows moviemaker.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 26-01-06 21:36

Du kan gøre det med DvdSanta, det hentes på nedenstående link.

http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Video_and_Animation_Tools/dvdSanta.html

Når det er installeret åbner du programmet.
Vælg videofiles til dvd.

Tryk indsæt/tilføj media, find din fil

Sæt videostandard til PAL

Gå ind i avancerede indstillinger: vælg diskstørrelse 650 MB CDR/RW

Tryk lav dvd

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 27-01-06 20:30

Det er et rigtigt fedt program du fandt der! Men jeg får heletiden fejl meddelelse når jeg sætter videoen igang med at converte efter 5sek! findes der andre gode? gratis...

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 27-01-06 20:36

lyder godt nok mærkeligt... Jeg ser om jeg kan finde noget andet

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 27-01-06 20:41

Fandt et andet program...

Du går ind på nedenstående side.

http://www.videohelp.com/guides.php?formatconversionselect=XviD%20to%20VCD

Der kommer du ind på en side med guides, på siden står også: Tools used avi2dvd, hvis du trykker på avi2dvd, kommer du videre ind på en anden side hvor du kan downloade det.

Har ikke prøvet programmet selv, men det ser lovende ud.

Jacob

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 27-01-06 20:43

Var lige inde på siden og kikke, der ligger også en hel del andre programmer, så tag et kik derinde og prøv dig lidt frem med hvilket program der er bedst.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 27-01-06 20:45

ok great takker... vil prøve dem lidt senere ...

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 27-01-06 21:57

jeg fandt et der hed "cucusoft" som virker perfekt men man skal betale for det ... så enten ska jeg skaffe en crack til det, eller også finde et andet program.

Syntes det var en lidt forvirende side du gav sidst så kan du komme med et mere præcist bud :P

hvis ik det er for meget at spørge om

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 27-01-06 23:02

Prøvede du med avi2dvd? det er freeware, og var på den side jeg linkede til

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 27-01-06 23:09

Her er et direkte link til download af avi2dvd, og det er freeware.

http://www.free-codecs.com/Avi2Dvd_download.htm

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 28-01-06 08:19

Ok, har været inde og prøve nu, det kan jeg godt se er noget pis.

Jeg bruger neo til at konverterer med, har du neo 7?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 28-01-06 08:48

Har besluttet mig til at du får en kopi af mit nero7 premium program, er ved at uploade det til nettet nu. Så får du det samme program som jeg bruger, og jeg har ingen problemer.
Jeg smider et direkte link til det, lige så snart jeg har uploadet det.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 28-01-06 09:03

Her er linket til Nero: http://www.megaupload.com/?d=ZH6WW0EJ

Det her det virker det lover jeg dig. Det er nemlig mit program, jeg har selv lagt det ind på nettet, så det er nøjagtigt det samme som jeg har installeret på min com.

Grunden til det ikke var den første løsning jeg kom med er at programmet fylder 107 Mb, så jeg havde håbet at kunne finde et lille program til dig istedet.

Men Nero kan det hele, bruger det til at konverterer stort set alle filformater, samtlave musik cd'er osv.

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 122 point
Dato : 28-01-06 09:06

Glemte lige at sige at når du kommer ind på siden går der ca. 40 sek. før du kan begynde at downloade. Det er fordi at det er et gratis hosting site, hvor alle kan uploade filer til og hente fra. Så de 40 sek, er for at man skal nå at se nogle af deres sponsorer.

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 29-01-06 20:05

aha mange tak! Så er det problem jo løst

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 29-01-06 21:59

Velbekomme Cobran