/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Søger artikel om sorg
Fra : pallenoc
Vist : 795 gange
300 point
Dato : 24-01-06 13:17

Jeg søger en artikel som jeg har set på et Netværkskontor for Sorg og Kriseramte.
Artiklens overskrift er :
TALE ER SØLV, SAMTALE ER GULD

Jeg er ikke klar over om den stammer fra et fagblad (for læger), en avis, et ugeblad...???

Er der mon nogen som kender denne artikel, eller selv har den liggende.

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 300 point
Dato : 24-01-06 17:19

Jeg har prøvet at søge på "Tale er sølv - samtale er guld" og på blot "samtale er guld", men jeg har ikke kunnet finde noget med lige den titel.
Jeg fandt noget om sorg her www.cancer.dk/sundskole/omsorg/omsorgsorgensansigt.asp
men det er jo slet ikke sikkert, at det har noget at gøre med det du søger....

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-01-06 21:06

Tak for dit link, som også kan virke interessant, men det var ikke lige dét jeg søgte.

/Palle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-06 18:16

Jeg har også ledt rigtigt meget, men desværre heller ikke fundet noget, så du er nok nød til at

henvende dig til netværkskontoret, og spørge om de kan hjælpe dig, om ikke andet få oplyst hvilke

blade og aviser de abbonnerer på, det ville kunne indkredse det lidt mere

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-01-06 09:00

Ja, jeg bliver nok nødt til at forhøre mig hos dér/dem hvor jeg så den....jeg tror nok den er af "ældre dato"

Foreløbig TAK for jeres velvilje

/Palle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-06 09:06

Jeg har selv haft meget glæde af, at læse de rigtigt mange hjemmesider der findes på nettet, om psyk, men kender godt det, at man liiiige har set noget og så ikke kan finde det igen. Jeg håber det lykkedes for dig.

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 01-02-06 09:06

Mange Tak for svaret Axelise. Det er som sagt ikke lige det link jeg søgte, men det er også RIGTIG godt efter jeg har været inde og "studere" det nøjere

Jeg har forøvrigt fundet omtalte artikel selv på Netværkskontakten i Odense og den viste sig at være fra 1995, men stadig lige "aktuel" og brugbar.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 01-02-06 16:07

Kære Palle.
Jeg synes jo ikke rigtigt, at jeg har "fortjent" at få points - ville gerne have hjulpet dig, men det positive er jo, at du så selv har fundet artiklen, og det er vel det vigtigste!
Medmindre du har mere end rigeligt med læsestof, kan jeg anbefale dig en bog, der hedder "Den nødvendige smerte" af Marianne Davidsen-Nielsen og Nina Leick. Det er en rigtig god bog om tab, sorg og adskillelsesangst.
Mange hilsner
fra Malene