/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Alle programmer
Fra : stjuma
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 24-01-06 10:17

Hej.

Jeg har efterhånden så mange programmer installeret på min computer, at når jeg klikker på Start og derefter på Alle programmer, så er listen så stor og uoverskuelig.
Kan jeg få listen i alfabetisk orden?
Eller kan jeg oprette mapper med forskellige kategorier?
Jeg er lydhør for alle forslag.

mvh
Steen.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 24-01-06 10:23

Prøv at højreklikke et sted på listen ov vælg Sorter efter Navn

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-01-06 10:25

Hvis du højreklikker på et af programmene, kan du vælge sorter efter navn.
Så vil de alle blive lagt alfabetisk.

At få dem lagt i mapper, er jeg ikke sikker på du lige umiddelbart kan.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-06 10:28

Du kan også oprette mapper som du trækker over i.
Prøv at højreklikke på Start og Åbn mappen alle brugere, der kan du oprette og flytte rundt på genvejene.
Jeg syntes selv at det bliver mest overskueligt i klassisk visning, men det er nok en temperamentssag.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-01-06 10:31

Denne Computer - c:\ -
Dokument and settimgs - All Users - Menuen start - Programmer
Og
Denne Computer - c:\ -
Dokument and settimgs - (Dit brugerprogram) - Menuen start - Programmer
De to steder kan du boltre dig med at oprette mapper og rydde op ved at flytte programmerne ind under ny nyoprettede mapper.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-01-06 10:33

He........du kom mig lige i forkøbet BjarneD.
Var lige ude at prøve om det kunne lade sig gøre på mit eget opsæt.

Fungerer fint.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-01-06 10:37

Jep Bjarne er hurtig, men man skal altså også ind under Denne Computer - c:\ -
Dokument and settimgs - (Dit brugerprogram) - Menuen start - Programmer og rydde op der.
Gambrinus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-06 10:40

Nej man skal ej - det andet er en genvej til det samme

Hvis man laver nye mapper på første skærmbillede vil de komme til at stå for sig selv på listen, men det kan også gøres i mappen programmer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-06 10:46

Nu har jeg lige siddet og gjort det ved hjælp af højreklik på START, åbne Alle brugere, og lavet mapper på første side, åbnet Programmer og klippet dem jeg ville flytte til anden mappe, tilbage til mappen og sætte ind.

Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-01-06 11:32

Ok, ok, Bjarne du får ret. Jeg får fred.
Der er jo 17 måder, at gøre hver ting i Windows, så man skal ikke gøre folk forvirede.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 24-01-06 11:42

Tak for svarene BjarneD.
Det er bare luksus.
mvh
Steen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-06 11:47

Godt at kunne hjælpe!

Gambrinus denne her:
Citat
men man skal altså også ind under Denne Computer

er forkert, men ellers kan man da godt gøre det som du beskriver og det gør jeg da ofte selv alt efter hvor jeg er når jeg skal i gang.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-01-06 11:50

Nul problem Bjarne.
Vi har hver vores måde at gøre tingene på og din metode er akkurat lige så god som min.
Gambrinus