/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Popup blokker.
Fra : Mosebaek
Vist : 637 gange
250 point
Dato : 24-01-06 08:41

Jeg har problemer,med at logge mig ind på enkelte hjemmesider.Bl.a. Den offentlige informations-
server.Jeg har pinkoden,men når ikke så langt at den kræves.Der sker nemlig KUN dette,når jeg
taster på "log på" knappen at "bjælken" nederst i vinduet lige viser sig i et glimt,og er så væk igen.
Det ser ud som den slet ikke søger efter "Log på" vinduet.
De skriver noget om en "Popup blokker",jeg mindes også engang at have lavet en blokering,
men jeg kan ikke huske hvor.(Internet Explorer ver.6)
Forslag modtages med tak.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 24-01-06 08:52

Under tools(værktøjer) kan du helt eller delvis fjerne popup blockeren

Enten konstant eller på enkelte sider

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-06 09:34

Det er fordi din browser blokker et vindue du skal bruge det kan du få frem et sted i dit browservindue hvor du kan åbne de sider den har blokket hvad er det for en blokker ? Google har en skide god en der er nem at finde ud af den ka du hente her
Mvh Sune
http://netforbeginners.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?zi=1/XJ&sdn=netforbeginners&zu=http%3A%2F%2Ftoolbar.google.com%2Fgooglebar.html

Kommentar
Fra : clou

Dato : 24-01-06 10:42

Prøv når du skal logge på den blokerede hjemmeside at holde CTRL tasten nede samtidig med du trykker på Login.

Clou

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-01-06 11:58

Det gavner ikke meget indtil nu:Jeg ved ikke lige hvad jeg får ud af at kigge på Google-siden.
Når jeg taster CTRL + logpå knappen,får jeg blot en ny blank side.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 24-01-06 12:58

Kan du ikke fjerne blokeringen som jeg skrev?

I menuen i explorer, under funktioner.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-01-06 14:27

Nu har jeg støvet alle værktøjslinjer igennem i min browser.Incl. funktioner og der avanceret,der er
i skygge af muligheder,for at finde noget med blokeringer.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 24-01-06 14:40

Under funktioner - nr. 2 fra oven. Blokering af popup vinduer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-01-06 14:44

Desværre,intet i den retning.På min står der "synkroniser" under Funktioner.Kan sådan en menu
helt forsvinde???????????????

Mosebaek.

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 24-01-06 14:46

Lyder mystisk. Er der ikke en slags pil i bunden du kan stille musen på, så menuen udvides?

Kommentar
Fra : Isbamsen

Dato : 24-01-06 17:31

Hvad med inde i "Tools" "Internet Options" "Privacy" og så nederst`?
Der skulle være en Pop-Up Blokker

Kommentar
Fra : iah

Dato : 24-01-06 17:48

Prøv evt. at bruge en anden browser, f. eks. AVANT http://www.avantbrowser.com/ - øverst i værktøjslinien er der en knap hvor du nemt kobler pop-up fra eller til...

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 25-01-06 10:09

gå op i "funktioner" ned i "blokering af popup vinduer" ud i "instillinger for blokering af popup vinduer" der kan du skrive adressen på den webside som skal tillades...

jeg anbefaler du holder dig fra alle de tilføjelses programmer som foreslåes her

Peter

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 25-01-06 13:14

Prøv så at læse alle svarene golfhouse, inden du svarer.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 25-01-06 17:31

ja og hvor er det du svare i dybden.

Peter

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-01-06 20:23

Undskyld,jeg har været lidt fraværende!
Jeg er bange for at der er noget "snavs" på min komputer.Den er ikke særlig godt opdateret.Og jeg synes at have hørt om problemer,efter opdateringer.Derfor har jeg ikke brugt det så nøje.Jeg skal også lige indskyde,at jeg ikke har nogen XP cd.Alt var installeret ved modtagelsen af pc`en.
Men hvordan pokker kan en del af et menu,forsvinde op i den blå luft.Nu har jeg rodet rundt i pc`en
for at finde noget i retning af "popup stopper/blokker".Det findes bare ikke på min pc.Det mest
mystiske af det hele er,at jeg selv mener at have brugt det tilbage i tiden.
Når jeg går i "Funktioner" ser min rullemenu sådan ud:

Post og nyheder >
Synkroniser...
Windows update
Messenger
Vis relaterede hyperlinks
Sun Java Console
Internetindstillinger

Ser jeg spøgelser,eller kan en hacker gå ind og lege med mine menuer.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-01-06 20:28

Din rullemenu er OK den ligner min.

//bentjuul

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 25-01-06 21:01

tyder på du skal opdatere din windows helt, så tror jeg den dukker op

De fejl der var med opdateringer, er rettet og de sletter selv hvis du har nogele dårlige filer på din pc.

Peter

sorry jeg svarer phillipf

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 25-01-06 21:02

Popup er et tilføjelses prg.

Peter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-01-06 21:39

Prøv at hente Avant browser som det bliver foreslået den ligger sig oven på internet explorer og den kan du stadig bruge men den nye er bedre federe hurtigere end windows
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-01-06 21:40

Det ku også lyde som om du skulle ind på www.spywarefri og lave en onlinescanning for evt.snavs
Mvh Sune

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 25-01-06 21:41

Nej nej endelig Peter

Kommentar
Fra : iah

Dato : 25-01-06 22:32

YEPS; kan som sagt varmt anbefale AVANT BROWSER
Den er der ikke noget huttelihut med, og så er den oversat til dansk sprog også...

iah

http://www.avantbrowser.com/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 12:35

Grunden til du ikke kan finde menuen er at du ikke har installeret Servicepack 2 (SP2). Du bruger tilsyneladende en tredieparts pop-up blocker. Denne må du kunne finde som program under : Start->Programmer->NAVNET PÅ MAPPEN/PROGRAMMET.

Mit råd: Slet dit pop-up program og installer SP2. (..og alle Sikkerhedsopdateringerne).
Scan for virus og Spy-/adware her : http://housecall.trendmicro.com/
Installer spywareblaster: http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
Rens di registrerings database :http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 250 point
Dato : 26-01-06 12:38

Ps. Begynd med at slette cookies og midlertidige internet filer:

Vælg browsermenuen: Funktioner-Internetindstillinger...-> Tryk [Slet cookies] og der efter [Slet filer] ..sæt flueben ved ; slet alt offline indhold.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Isbamsen

Dato : 26-01-06 15:37

Hvad med inde i "Værktøjer" "Internet Instillinger" "Privacy" (3.fane) og så nederst`?
Der skulle gerne være en Pop-Up Blokker.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-01-06 17:21

Tak for svaret molokyle.Og tak til øvrige,for gode indlæg.Selv en gammel gut som mig,lærer nyt
hele tiden.Jeg har elimineret problemet.Løsningen er i grunden ret banal:Gik bare i "Norton Firewall"
og slog fra i "Annonceblokering",så funker det.
Kender jeg mig selv godtnok,vender jeg snart tilbage igen og søger "problemknuserer".

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 17:42

Citat
Du bruger tilsyneladende en tredieparts pop-up blocker.

..skrev jeg Dato : 26-01-06 12:35, så det burde retteligt have været dét svar der hjalp dig på vej?

Anyway.. glad for du fandt en løsning

</MOLOKYLE>