/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Skjolder på tapet.
Fra : jalagi
Vist : 1512 gange
100 point
Dato : 24-01-06 06:39

Hej. Ved tøvejret forleden dryppede der vand ned fra loftet som så blev til skjolder på mit nymalede tapet.Vi har prøvet at male det over men skjolderne kommer igen.Hvad skal vi smørre på inden vi maler igen? Hilsen jalagi

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 24-01-06 06:42

køb noget isolerisoleringsgrunder ( stopgrunder ) og mal pletten med det først.
Derefter males vægge igen med den frave resten af vægge nu har.
Isoleringsgrunder kan også købes på spray.

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 24-01-06 06:48

Hos Flügger hedder det Stopgrund.
Lidt dyrt men effektiv: 0,75 ltr koster kr. 185,00
0,38 ltr koster kr. 115,00.
rækkeevner er ca. 7 m2 pr ltr. så afhængig af plettens størrelse skal du købe......????

Kommentar
Fra : jalagi

Dato : 24-01-06 07:05

Findes der ikke noget andet, det er 3 små skjolder ca.5x5 cm hvad med rettelak/vandglas eller andet.Regner ikke med at jeg får brug for det mere.Men tak for rådet tjasse det kan jo være at jeg må til pungen.Hilsen jalagi

Accepteret svar
Fra : tjasse

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-06 07:15

Så brug shellak. Når du har smurt det på skal du slibe ganske let på overfladen uden
at slibe igemmen shellakken. derefter maler du.
Du kan osår prøve med oliemaling, her skal du også slibe ganske let før du maler.
Dette skyldes vedhæftning. Samt at vandbaseret maling kan "perle" af.

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 24-01-06 07:17

Drop slibningen og bare mal flere gange med vægmalingen.

Godkendelse af svar
Fra : jalagi

Dato : 24-01-06 07:21

Tak for svaret tjasse.Hilsen jalagi

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 24-01-06 07:22

taxi