/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
forældelse
Fra : mingg
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 24-01-06 03:41

jeg har fået en telefonregning fra telegreenland fra d 1/11 98 som jeg mener der er betalt,men jeg har højest sansynlig smidt kvitteringen væk
kan de gå rettens vej og inddrive pengene når der er gået så lang tid

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-06 03:51

Ikke hvis de ikke har gjort krav på pengene før nu, men har du fået en regning/rykker hver 5. år så skylder du stadig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 05:00

Kender problemet. Jeg kan ikke blive kunde i TDC da de fremturer med at jeg skylder dem 850 kr. for en regning fra 1996, de aldrig har rykket for. Når jeg ringer til dem bliver jeg blot henvist til http://www.intrum.dk/ ...og de ligger inde med personlige oplysninger om bl.a. min bopæl i 1996, hvilket er bundulovligt i henhold til persondataloven. Man må kun registrere oplysninger som er relevante for kreditspørgmålet (..det er 10 år gamle bopælsoplysninger ikke!) og man må ikke gemme disse oplysninger i mere end 5 år. Jeg har mest lyst til at anmelde dem, men orker det ikke.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-06 05:03

Ps. Selvom de stadig gemmer oplysningerne sender de altså ikke nogen opkrævning/regning og de kontakter heller ikke fogedretten. De er udmærket klar over de er på tynd is og at kravet er forældet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 05:15

Pps. Glem den regning og se om de går rettens vej. Det er dem der skal sandsynliggøre du har modtaget en opkrævning inden for de sidste 5 år evt. anbefalet, så de kan fremvise din underskrift. Det er ikke dig der skal bevise at du IKKE har modtaget en sådan opkrævning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 25-01-06 10:22

til jer begge vil jeg sige, man skal ikke acceptere at stå i den sorte bog nogen steder ,s å var det mig ville jeg gå til den gratis advokat vagt i jeres kommune, få ham til at sammen sætte et brev om i skal slettes og i får en bekræftelse kort tid efter.

Peter

Godkendelse af svar
Fra : mingg

Dato : 25-01-06 10:29

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 25-01-06 10:37

nååh det var sympati, ikke et svar du søgte...

beklager o.v.n. og jeg svarede på dit spørgsmål, vi må have misforstået din hensigt.

Peter