/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hejsa
Fra : FrK_KrisTenSen
Vist : 628 gange
40 point
Dato : 24-01-06 01:04

Jeg har allerede en hjemmeside, men kunne godt tænke mig en til (gratis)!

Den hjemmeside jeg har er på webbyen, så det er helt gratis og leder efter en hjemmeside mere der ikke koster noget at have ..

Nogle links evt ?

på forhånd tak

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-01-06 01:12
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-01-06 01:18
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-06 01:20

du kan da bare lave en til på webbyen - det er der mange der gør og det er da tilladt

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 24-01-06 04:42

3# Jaa det er rigtigt nok. Tror også bare jeg søger en med mere plads til billeder og så videre. Men tror bare ikke der findes nogle gratis hjemmesider mere andet end webbyen desværre. Synes i hvert fald jeg har ledt længe .. :(

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 24-01-06 04:43

1+2# begge to koster noget, men tak alligevel :)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 05:37
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-01-06 06:07
Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 24-01-06 07:24

Tak for jeres link, men lader spørgsmålet stå åben lidt endnu da jeg ikke er sikker på om jeg kan finde ud af at bruge nogle af de hjemmesider i har linket mig til. Den skal helst være rimelig enkel :)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-01-06 07:26

Tripod har det hele.

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 24-01-06 07:28

1.) http://www.frip.dk/
2.) http://www.frac.dk/
3.) http://www.hotserv.dk/

</MOLOKYLE>

- Kunne godt tænke mig at vide om du kan finde ud af den side eller det bare er mig der er helt gal på den .. hihi

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 24-01-06 07:44

sofus.dk# Kan bare ikke finde ud af hvordan jeg opretter en hjemmeside der. Det skal ikke bare være en webblog ..

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-01-06 08:24

De er alle meget simple at gå til.
Hos frac bruger du bare Smart Ftp til at uploade med.
Hos Tripod er der indbygget Ftp.
Du skal oprette en konto, så bliver du guidet gennem det hele.
Der er også Webskabeloner, så du kan oprette en side, med det samme.
Hvis ikke du selv vil døje med det.
De andre kender jeg ikke meget til.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 08:36
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 08:40

Ps. Hvad vil du med en hjemmeside hvis du hverken kan finde ud af at programmere eller uploade den?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-01-06 08:42

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 24-01-06 08:59

Hej Frk K.

http://www.angelfire.lycos.com/ er uhyre let at anvende og man har 20 mb til rådighed
Jeg har selv haft en side siden 1999

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-01-06 10:02

er der ikke en hjemmeside tilknyttet det abonnement du allerede har via dit internetabonnement?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-01-06 10:23

ferik> Hvorfor linket til cliche??? Er det gratis.?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-06 10:49

Hvis du synes det er svært med hjemmesiderne - men kender webbyen godt - så vil jeg igen anbefale dig at blive der.
Hvis du har en side der hedder "min hjemmeside" - kan du oprette en ny gratis der hedder "min hjemmeside 2 " - og gå videre i samme dur - du kan så skrive linket til de andre på hver eneste en - på den måde får de mere plads og kender det godt nok til ikke at blive forvirret over noget nyt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 11:06

Her vil jeg give miritdk ret. Webbyen giver begrænsede muligheder set fra en webudviklers perspektiv, men hvis du alligevel ikke kan finde ud af mere end blot at indsætte tekst og billeder, er der ingen grund til at kaste sig ud på det dybe vand.

Har du to hjemmesider (domæner) på webbyen er det som miritdk skriver; blot at lave link fra din gamle side og hen til den nye og fra den nye og 'tilbage' til den gamle. Ved du hvorledes man linker mellem to domæner? Præcis som når man linker til 'fremmede' sider f.eks. til tv2.dk, dmi.dk osv... Fidusen er blot at du så også har mulighed hor at linke tilbage fra dit nye domæne til det 'gamle' på samme måde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 11:08

Ps. Hvis du havde tænkt dig blot at bruge den 'nye' side som 'beholder' for billeder?
...så kan jeg fortælle dig at mange gratis hjemmesider IKKE tillader denne form for deep-linking. Dvs. at bruge siden som filserver.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-06 11:13

ved du hvad molo.... for længe siden havde jeg nogen hjemmesider kørende på webbyen - anede ikke noget om at linke og gjorde blot det at jeg nederst på siderne skrev adressen til de andre sider - altså "www.blaosvpjat.dk" - med fortløbende numre Det virkede helt fint

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 11:25

miritdk -> Det kan man sagtens gøre. Det virker, men er måske ikke særlig kønt og jeg har stadig til gode at se en side fra webbyen der validerer korrekt

Kode
Result: Failed validation

Sorry, I am unable to validate this document because on line 8 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication.

..plejer beskeden at være

</NØRD>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-06 11:36

hvis spørger har en side der virker og er glad for den - så ingen grund til bekymring

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 12:09

Jo, der er netop grund til at bekymre sig ....om spørgerens mentale habitus. Jeg mener: Man kan ikke få i både pose og sæk, blæse og have mel i munden ...gratis

FrK_KrisTenSen -> Rolig nu... Jeg prøver blot at hjælpe ...være flabet ..og drille lidt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 25-01-06 02:55

Okay ! Der er mange at svare på der.

molokyle: Måske er jeg ikke så klog som jeg nu engang ser ud ;P Den skal være enkel og nem og det sys jeg ikke de anbefaldede links er.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-06 06:24

Nemt? I forhold til hvad? Jeg kender folk der stadig skriver på alm. skrivemaskine fordi de synes det med computere er for svært. Retteblæk er åbenbart lettere at bruge end DEL tasten.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 25-01-06 09:02

Haha .. Ja okay ! .. Ved du hvordan man kommer igang med at lave en side på tripod.jubii.dk, for har oprettet mig og er nogenlunde inde i hvad der skal foregå og hvordan det skal gøres, men hvordan jeg starter med at lave den første side aner jeg ikke? :S

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-01-06 09:13

Jeg har 100 webdesigns liggende på www.steenmartinsen.dk du kunne begynde der.
Bagefter uploader du det til din side, husk at gemme indexfilen, som index.html
Ellers kan siden ikke vises.
Og alt du laver, skal uploades.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-06 09:31
Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 29-01-06 19:36

Har lige en anden ting:

jeg har optaget en video på mit webcam og vil gerne have den ind på min hjemmeside, men hvordan gør jeg det .. Nogle Html-koder ?

Videoen ligger på computeren og ikke på nettet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-06 20:20

Kode
<html>
<head>
<title>play video on homepage</title>
<head>
<body>
<object ID="myMediaPlayer"
classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
width="320" height="240">
<PARAM NAME="AudioStream" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoSize" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AnimationAtStart" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AllowScan" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AllowChangeDisplaySize" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoRewind" VALUE="0">
<PARAM NAME="Balance" VALUE="0">
<PARAM NAME="BaseURL" VALUE="">
<PARAM NAME="BufferingTime" VALUE="5">
<PARAM NAME="CaptioningID" VALUE="">
<PARAM NAME="ClickToPlay" VALUE="-1">
<PARAM NAME="CursorType" VALUE="0">
<PARAM NAME="CurrentPosition" VALUE="-1">
<PARAM NAME="CurrentMarker" VALUE="0">
<PARAM NAME="DefaultFrame" VALUE="">
<PARAM NAME="DisplayBackColor" VALUE="0">
<PARAM NAME="DisplayForeColor" VALUE="16777215">
<PARAM NAME="DisplayMode" VALUE="0">
<PARAM NAME="DisplaySize" VALUE="0">
<PARAM NAME="Enabled" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableContextMenu" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnablePositionControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableFullScreenControls" VALUE="0">
<PARAM NAME="EnableTracker" VALUE="-1">

<PARAM NAME="Filename" VALUE="DIT_FILMKLIP.mpg"> /* Det er her du indsætter dit filklip: *.mpg, *.vwm, eller *.avi */

<PARAM NAME="InvokeURLs" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Language" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Mute" VALUE="0">
<PARAM NAME="PlayCount" VALUE="1">
<PARAM NAME="PreviewMode" VALUE="0">
<PARAM NAME="Rate" VALUE="1">
<PARAM NAME="SAMILang" VALUE="">
<PARAM NAME="SAMIStyle" VALUE="">
<PARAM NAME="SAMIFileName" VALUE="">
<PARAM NAME="SelectionStart" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SelectionEnd" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendOpenStateChangeEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendWarningEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendErrorEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendKeyboardEvents" VALUE="0">
<PARAM NAME="SendMouseClickEvents" VALUE="0">
<PARAM NAME="SendMouseMoveEvents" VALUE="0">
<PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowCaptioning" VALUE="0">
<PARAM NAME="ShowControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowAudioControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="0">
<PARAM NAME="ShowGotoBar" VALUE="0">
<PARAM NAME="ShowPositionControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowStatusBar" VALUE="0">
<PARAM NAME="ShowTracker" VALUE="-1">
<PARAM NAME="TransparentAtStart" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorderWidth" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorderColor" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorder3D" VALUE="0">
<PARAM NAME="Volume" VALUE="100">
<PARAM NAME="WindowlessVideo" VALUE="0">
</object>
</body>
</html>

Du ka' selv 'lege' med størrelse osv. ( width="320" height="240" ) i 'troppen'. Resten af parametrene må du prøve med værdierne : -1, 0 og 1

Ps. Objektet kræver at man har Mediaplayer installeret

...ellers er det 'nemmere' at lave et alm. link:

Citat
<a href="[sti]MIT_FILMKLIP.mpg" title="Filmklip">Hent/Vis</a>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 29-01-06 20:36

når jeg har gemt koden, fremkommer filmen ikke :S

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 30-01-06 07:46

Du skal oploade filmen til din server

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-06 08:19

..ja og hvis filmen ligger i et andet bibliotek skal du angive stien fra roden / og hen til filen. Hedder den min_film.avi og ligger i biblioteket media/video/avi/, skal du altså skrive den ind som :

Kode
<PARAM NAME="Filename" VALUE="/media/video/avi/min_film.avi">

</MOLOKYLE>