/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Velkomst drink
Fra : annettemor
Vist : 7615 gange
200 point
Dato : 23-01-06 11:30

Hej

Jeg vil gerne have opskriften på en velkomstdrink [U]UDEN[/U] hvidvin - evt. med champange som kan bruges til en barnedåb..

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 23-01-06 12:03
Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 23-01-06 12:09

Kirr Royal.

En sjat Creme de Cassis (Solbærlikør) i et champagne glas og toppet op med mousserende vin.

Lækkert og friskt.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 23-01-06 12:26

Du kan også bruge den gode gamle:
Champagne med appelsinsaft eller juice.
Jes

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 23-01-06 12:28

Jeg fik engang en med PisangAmbon med stjernefrugter og kiwi fyldt op med dansk vand.
Jes

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-01-06 13:35

PisangAmbon fyldt op med appelsinjuice.

Hanne

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 23-01-06 14:07

Hvis det er en dreng kan du lave en med blå curacao, eller hvordan det staves, du kan eventuelt finde en på denne side:
http://www.drinkszonen.dk/
Jes

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 200 point
Dato : 23-01-06 17:13

Champagne med hyldebærblomstesaft og nogle mynteblade

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-01-06 17:33

Jeg fik engang i London en himmelsk drink:
Friskpresset abrikossaft med champagne i. Det smagte helt guddommeligt!
Nytårs aften til dronningens nytårstale efterlignede vi denne drink og blandede Meyers økologisk æblesaft (som lige nu fås på tilbud i ISO) med en god cremant. Men champagne kan selvfølgelig bruges.
Det er meget delikat med en frisk frugtjuice blandet med champagne, - du kan selv finde på andre frugtsafter. Meyers æblesaft er ikke så forfærdelig sød, så den skal ikke blandes med en meget tør champagne, men måske en lidt sød eller halvtør. Men hvis du bruger en anden frugtjuice kan du jo bare afstemme dit valg af champagne/cremant efter det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-06 18:54

En drik vi bruger.

Lige dele kold rødvin (gerne papvin) og Sprite, citronskriver og isterninger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-06 17:02

En vi også har brugt en del. Kold jordbærchampange, istedet for isterninger, har vi så brugt dybfrosne jordbær (kan købes løsfrosne), det kan næsten ikke blive nemmere

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 29-01-06 13:24

Tak for svaret frieda. Vi testede div opskrifter i går - og det bliver klart denne vi bruger til barnedåb..

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 30-01-06 06:18

Er ret glad for den selv
Bor i udlandet, hvor man ikke kan få hyldebærblomstesaft, så vi fylder bilen, hver gang vi er hjemme.

Rigtig go' fest
Frieda