/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
ANIMATIONSHJÆLP........
Fra : dorismoelsted
Vist : 623 gange
100 point
Dato : 22-01-06 21:59

Er der nogen herinde der er dygtige til at vejlede en i at lave animationer(gif) som man kan bruge til at sætte ind i sin hjemmeside på webbyen.
Jeg vil gerne lave animationer der kan bevæge sig,samt skrive en tekst deri.
De animationer jeg har forsøgt at lave kommer der en rød kant omkring billedet og skriften bliver også rød selvom jeg evt.bruger en grøn skrift,og animationen kommer til at veje for meget,må højest veje 250kb.men mine kommer næsten altid til at veje i mb.
Jeg vil lige tilføje at jeg er nybegynder i animation(gif) så jeg er total tumbet i dette.
En hilsen til jer derude fra Doris

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-06 00:11

hvilket program bruger du til at animere og tegne ?????

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-01-06 10:13
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-01-06 10:18

Hvis du har Microsoft Picture It, kan du også lave små animationer.
Ellers...
http://www.download.dk/
Og prøv en søgning på "gif animator"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-06 10:21

www.jansfreeware.com har mange gratis programmer - bla. 13 movie der er et glimrende animationsprogram

MEN - det er jo ikke sikkert det er nødvendigt i og med spørger beder om hjælp til at lave disse animationer

dorismoelsted... vil du være sød at deltage i din egen tråd og hjælpe os med at hjælpe dig ???

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-01-06 11:43

Først laver du 6-20 helt lige store tegninger i f.ex. paint shop pro
Derefter startes gif animator
Vælg indsæt frame (6-20) gange
Sæt tidsfaktor på hvert billede f.ex. 20, som betyder 20/100 sek
Vælg loop - det betyder gentag uendelig mange gange.
Eller vælg et bestemt antal gentagelser.
Gem den færdige animation

http://birthe.schmidt.person.emu.dk/download.htm

Kommentar
Fra : dorismoelsted

Dato : 23-01-06 12:57

Til jer allesammen.Jeg er først lige kommen på nettet og har først nu set jeres svar.
Jeg vil lige prøve mig frem i første omgang med det som sofus har skrevet til mig.
Mit program hedder Jasc.Animation Shop.
Jeg lader stadig tråden være åben og kikker ind igen lidt senere når jeg har kikket på Sofus svar om jeg kan bruge det???
Forløbeligt tak til jer alle fra Doris

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-06 14:24

hvis du har animation shop har du også paintshop går jeg ud fra - der kan du lave dine tegninger og overføre til animation shop

for at gøre det nemt så er der en funktion i animation shop til at lave bannere ( banner wizard) der er meget nem at bruge - og hvis du vil lave en animeret tegning så holder det nemt størrelse hvis du tegner direkte i ruden i animationshop.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-06 14:56

et lille trick da du siger du er begynder - hent en animation der faldet i din smag - åbn den i animation shop - så kan du se hvordan den er lavet - og derpå selv forsøge - det gjorde jeg i sin tid. Desuden er hjælpemenuen slet ikke så ringe

Kommentar
Fra : dorismoelsted

Dato : 23-01-06 15:37

Lige et tillægs spørgsmål..
Hvis jeg starter inde i paint shop pro og vil lave et billed som bagefter skal blive til en animation,
hvordan får jeg dette billed transperant.For mig bliver der hvid baggrund selvom jeg bruger transperant papir til tegningen???????

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 23-01-06 15:44

du åbner new image og kigger lidt ned i den boks der kommer op - der får du mulighed for at afkrydse transparant og klikke ok

Godkendelse af svar
Fra : dorismoelsted

Dato : 23-01-06 20:14

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-06 01:06

en anden ting - hvis du går i filer - preferences - general preferences og der i transparency får du mulighed for at vælge den baggrundsfarve du vil arbejde med - det er blot baggrunden på det transparante

håber du får fornøjelse af at lege med programmet - det er faktisk ganske morsomt