/ Forside/ Teknologi / Netværk / Spørgsmål
10  srhansen 2840
2 ip adressertil 2 huse?
Fra : janinna
Vist : 590 gange
200 point
Dato : 22-01-06 19:45

hej er der nogen der kan afgøre et væddemål ang ip adresser!hvis jeg har 2 ip adresser , kan jeg så ved at sætte et modem op inde ved min nabo så køre den ene ip ind til ham? så han bruger mit internet?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-06 19:51

Ja, det kan i godt, men det er ikke lovligt, på den måde snyder man en internetudbyder

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 22-01-06 19:56

ved godt det ikke er lovligt, og det er heller ikke aktuelt, men et væddemål. tak for svar
lige et tillægsspørgsmål! er der forskel på et webspeed modem og et adsl modem?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 22-01-06 20:02

Du skal kun have modem der hvor abonnementslinien er ført ind. men du kan gøre det ved atlave et lokalnetværk hvor Internetopkoblingen delkes for reksempel med en trådløs router.
Så du skal ikke spekulere på om du skal bruge webspeed eller adsl.
Hvis det er en webspeed forbindelse skal du enten have to ip adresser eller lave nogle tekniske fiksfakserier da webspeed kører på en anden måde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-01-06 20:03

Tilgiv trykfejlene, - spørg bare!

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 22-01-06 20:03

???
Modem, vil du flytte signalet over telefonnettet?
Vil du gøre noget i den stil vil jeg anbefale en trådløs løsning.
Og jeg må anbefale at tjecke betingelserne for dit abonnement før du gørr noget.

Hvis det er en løsning med 2 (dynamiske) ipadresser (lyder noget TDC), så kan det ikke lade sig gøre ved at sætte et "modem" op hos naboen! Din adsl forbindelse kommer på det rå kobber der går til din bolig.
Måske kan det lade sig gøre for en dygtig tekniker, hvis du har internet via kabeltv. Men ikke uden at du hurtigt vil blive knaldet for det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-01-06 20:22

Citat
kan jeg så ved at sætte et modem op inde ved min nabo så køre den ene ip ind til ham
Helt konkret NEJ!

Se ovenstående omkring hvordan det kan gøres.

Man kan godt få abonnemneter der dækker flere husstande, hvor man selv fordeler, men det er ikke tilladt, at gøre det med et tilbudsabbonnement fra TDC.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-06 21:09

Ovenstående kan godt lade sig gøre, evt. ved at sætte router imellem, og fører en ledning over til

naboen, men du kan ikke overdrage en IP adr. til naboen, men igen - det er ikke lovligt -

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-01-06 21:18

Hvis man oprettede et trådløst netværk og naboen har et trådløst netkort kunne naboen nemt bruge det medmindre man har krypteret og IKKE har givet naboen krypteringsnøglen.

Men med et ekstra modem som der blev spugt og een svarede ja til. Stadig NEJ!

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 03-03-06 12:07

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : grokraft

Dato : 03-09-09 11:16

Nej det er vist ikke så godt det du har gang i.

En ip adresse med router,det er Biligere.
så lave adressetildeding med dhcp serveren i routeren. Nem måde at styre sit netværk.
På interface så bruge stiky comand til at sikre at kun tilladte brugere, kan koble på.