/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Gør video fil mindre?
Fra : A_MADE
Vist : 2932 gange
100 point
Dato : 22-01-06 19:08

Jeg har en video fil som jeg gerne vil have komprimeret mindre så den kan være på en almindelig cd-r (700 MB) er der et program jeg kan bruge til dette?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-01-06 19:24

lytter lige

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 22-01-06 20:18

Du skal bruge DVD Shrink..

Det kan hentes her, hvor der også er en udmærket guide.

http://www.mrbass.org/dvdshrink/

Jacob

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 22-01-06 21:29

Du kan også bruge Windows Movie Maker...... Den kan i hvert fald klippe i filen og gemme den igen i det format du ønsker, samtidig med at du kan se hvad den kommer til at fylde....

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 23-01-06 13:11

Jeg har downloadet dvd shrink nu men hvad skal jeg så gøre for at formindske min avi fil?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 23-01-06 15:15

Du er nød til at starte med at lave din avi fil om til dvd, dette kan gøres i nero, eller med dvdsanta. Du gemmer filen på harddisken istedet for at brænde den på dvd. Nårdet er gjort, tager du dvdshrink og trykker på open files, så vælger du den video ts mappe der blev lavet med nero eller santa. når den er åbnet kan du selv vælge hvad størelse den skal laves i.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 23-01-06 16:06

Har kikket lidt nærmere på det... Det nemmeste du kan gøre er faktisk at hente dvdsanta.
Det kan du få her. http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Video_and_Animation_Tools/dvdSanta.html

Når det er installeret åbner du programmet.
Vælg videofiles til dvd.

Tryk indsæt/tilføj media, find din fil

Sæt videostandard til PAL

Gå ind i avancerede indstillinger: vælg diskstørrelse 650 MB CDR/RW

Tryk lav dvd

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 28-01-06 11:08

kanont lækkert svar Simmaster. Jeg har kun dl'et et prøve version af dvdsanta, findes der et program der kan gøre det samme gratis?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 28-01-06 18:11

Du kan også bruge Nero 7, det ligger her.
http://www.megaupload.com/?d=ZH6WW0EJ

Det er den samme som jeg bruger. den kan stort set alt.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 28-01-06 18:12

Jeg glemte lige at sige at der går ca. 40 sek. fra du kommer ind på siden til du kan downloade, uret er øverst i højre hjørne.

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 29-01-06 14:05

Er lidt lost er du ikke flink at skrive en guide til hvad jeg skal gøre i nero?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 29-01-06 15:19

Har du hentet nero?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 29-01-06 15:59

Når du trykker på startsmart, kommer der et vindue op. Peg på foto og video, så kommer der nogle valgmuligheder, tryk på lav video cd eller super video cd

I det nye vindue der kommer frem er der en menu ovre i højre side, tryk på tilføj filer.

Men det kommer an på hvor store filer du har om de kan være der.

ellers er du nok nød til at brænde enten på dvd eller finde en crack til santa

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 29-01-06 16:06

Opdagede lige at jeg havde installationsfilen liggende til dvdsanta på min HD.

jeg har lagt den her. http://www.megaupload.com/?d=UU35SYSK

Der står godt nok Buy now nede i højre hjørne stadigvæk, men det skulle være en fuld version. Du kan da prøve den. Den fylder kun et par Mb

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 29-01-06 18:10

har selv dvdsanta nu men når jeg går ind i avancerede indstillinger og trykker cd-r/rw 650mb og trykker ok sker det at når jeg går ind i avancerede indstillinger igen før jeg har brændt står den stadig på dvd 4.2 Gb. Hvad gør jeg forkert?

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 29-01-06 18:15

har dvd santa nu men når går ind i avancerede indstilinger, trykker cd-t/rw 650mb og trykker ok virker det ikke for når jeg går ind i avancerede indstillinger igen før jeg har trykket lav dvd står den stadig på dvd 4.2 GB. Hvad gør jeg forkert?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 29-01-06 18:25

Det ved jeg godt nok ikke, brænder selv på DVD har lige prøvet med min og den gør det samme

Jeg giver op.

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 29-01-06 19:22

du har ellers kæmpet bravt vil jeg sige, tak aligevel. nogen andre der ved hvad jeg gørt forkert?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 29-01-06 19:30

Hvordan kan det være at du ikke brænder på dvd, DVD brændere koster jo stort set ikke noget mere?

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 30-01-06 13:10

så skal jeg til at lægge den ind i mit kabinet og jeg er lidt af n00b til til det tekniske...

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 31-01-06 12:06

Hvis du køber en dvd brænder, kan jeg guide dig over tlf. Det gjorde jeg med min bror, og han er absoulut ikke teknisk minded.

Mvh. Jacob