/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sneslynge
Fra : ans
Vist : 1845 gange
100 point
Dato : 22-01-06 18:33

Er der en eller flere der kender denne sneslynge

http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=390&pf%5Fid=6062248

Jeg har en sneslynge, ældre model, snoren skal skiftes, sneslyngen er benzindreven. Der er også et par andre ting, der skal repareres på min "gamle" sneslynge og lige p.t er den ubrugelig

Jeg er i tvivl om det kan betale sig at få den repareret, den fulgte med huset, så jeg ved ikke, hvor gammel den er!.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-01-06 18:49

Det kommer jo an på hvad der er galt, en snor og et par andre ting??? Gør du det selv kan det nok muligens betale sig , men sender du den på værksted til 350 kr. pr time så er det måske bedre at købe ny.Det er ikke akkurat værdens bedste snefreser du har.
alimak

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 110 point
Dato : 22-01-06 18:50

Min ærlige mening!!! Glem alt om den elektriske...
Lidt længere nede på det link du vedlægger er der en benzin model...Den er bedre...
Hvorfor jeg siger glem det er af flere grunde...For lidt styrke-ledning-ikke brugbar i tung våd sne og levealder ..
Men prøv at få en pris på reparation af den du har ...Hvis det bare er nogle småting så lønner det sig ..
Jeg har selv en Stiga 11,5 hk som jeg købte i DK for 3 år siden...Den er nu 7 år gammel og lige fin..
Jeg giver den et check hvert forår og fixer de småting såsom olieskift og malings rep. smøring mm
.
Dermed ved jeg at når der næste vinter pludselig ligger 1/2m sne så har jeg noget der virker..

Mvh sverola

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-01-06 20:11

Hvis din gamle sneslynge er med Briggs & Stratton motor er den ikke vanskelig at reparere og det kan sikkert godt svare sig.

Jeg siger også: Hold dig langt væk fra den elektriske - kun (farligt) legetøj.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 22-01-06 22:00

Hej.
Der er lige et par spørgsmål, som jeg godt kunne ønske mig et svar på. Jeg er havemaskinemand på 16.år og ser ikke noget problem i at skifte snor og lave et service på sådan en maskine. Noget der vil koste i omegnen af en 500 kr-seddel.

Men hvor bor du og har du mulighed for at finde Horsens, for der bor jeg.

træffes på 2064 6996

Peter

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-01-06 03:04

"Det er ikke akkurat værdens bedste snefreser du har linket til."
Skulle det stå i mit indleg.
alimak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-06 16:59

Det vil koste ca. 700,- kr. incl. moms og transport at få min gamle sneslynge repareret.

Gammel er den, ca. 15 år og det er en Stiga.

Kan det betale sig?

Botgaard,

jeg bor på Sjælland nær København.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-06 17:50

Hvis det er det eneste den fejler betyder de 15 år ingenting og den vil være reparationen værd.
Den er sikkert bedre end mange tilbudsmaskiner.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 24-01-06 17:50

Hvorfor vil det koste 700 kr at få den lavet? Hvis det er prisen, så hænger det jo nok ikke sammen selvom det er benzinmodel du har. Den bliver jo ikke spritny. Modsat så er vejledende udsalgspris 3495 for sådan en Stiga maskine. Jeg vil godt påtage mig at lave den, men der er jo to gange transport at tænke på. Og jeg aner ikke hvad det koster at sende den herover og retur. Jeg vil tro at jeg kan danne den for ca. 400-450 kr plus transport.

Peter.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-06 18:10

Det er noget dyrere på øen, Botgaard.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-06 18:12

Botgaard

Reparation af maskinen ca. 500,- incl moms.
Afhentning af maskinen 100,- incl moms hver vej.

De 200,- kr. bliver brugt til transport.

Jeg tror ikke, det er billegere at sende den fra Sjælland til Horsens.

Du tager jo også den samme arbejdsløn.

Her hvor jeg bor, kan jeg ikke finde en maskine til ca. 4.000,- kr.

Men du må da gerne sende et link

BjarneD

Det ender nok med at jeg får den repareret, men vil lige undersøge nærmere i morgen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-06 18:15

Du skal i hvert fald se dig for før du køber en ny. De gode er IKKE på tilbud lige nu.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 24-01-06 20:37

En ting du kan gøre er at sætte den til salg efter en reparation...Få det du kan og så spæde på og købe dig en helt ny....
Er du heldig har du snefræser 15 år til uden at skulle reparere...

Mvh sverola

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 24-01-06 23:51

Jeg bøjer mig i sneen og giver jer ret. Det lød bare umiddelbart dyrt, men det er jo den samme pris, som jeg vil have. Og transportudgifterne er jeg ikke herre over. Men lav den og få den til at køre igen. Måske den holder i mange år. Det er jo heller ikke hvert år vi skal kæmpe med snemasserne. Jeg synes godt nok, det mest er is for tiden og det kæmper jeg bare ikke med. Det er for sejt.

Peter

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-06 11:17

Min sneslynge blev sendt til reparation, jeg får den tilbage i dag

Den har fået et motortjek og ny starter.

Arbejdsløn/nye dele 457,-
Kørsel 200,-

Ialt 657,- incl. moms

Det bliver dejligt at få den tilbage. Jeg tror især min søn bliver glad

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 27-01-06 11:20

Tak for svaret sverola.

Nu skal der ryddes sne

Hilsen ans og god weekend

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 11:20

Hvis du sætter ham til at rydde sne forstår jeg hans begejstring.
Han er forhåbentlig over 16 år som man skal være for at betjene farlige maskiner

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-06 11:42

Han er over 16 år, så ingen problemer der

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 11:47

Tænkte jo nok, at du har styr på det.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 27-01-06 16:45

Selv tak ans...Ja vi har gudskelov fået det som er kommet ned her "slynget" væk

Go' week-end til dig også

Mvh sverola