/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
langsommelig ópstart
Fra : 0463
Vist : 661 gange
200 point
Dato : 22-01-06 16:06

Når jeg starter med pc op med xp, går det meget langsomt,
og i baggrunden kan jeg se starter op sammen med pc´en
og det er følgende:

ctfmon.exe
jusched.exe
alg.exe
avgemc.exe
taskmmgr.exe
avgcc.exe
connctrl.exe
hpzsb05.exe
EM_exec.exe
svchost.exe
ewidoctrl.exe
avgupsvc.exe
avga¨msvr.exe
wscntfy.exe
Kan nogen af disse ting være skylde i en laaaaangsommelig opstart?
og hvad skal jeg gøre?

Hilsen 0463

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 22-01-06 16:19

Hej.
Jeg tror dit system trænger til at blive geninstalleret hvis jeg skal være ærlig, for det sker tit at hvis Windows har kørt i mere end 3-4 måneder så bliver det langsomt.
Microsoft anbefalder selv at man geninstallere helt fra bunden mindst en gang vær anden måned..
Så find din windows cd frem og gå i krig..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-01-06 16:29

Det er nemt at komme med en løsning om, at man bare skal formatere og geninstallere.
Men det er ikke altid nødvendigt at gå så drastisk til værks!

Jeg ville forslå at du tager den store renselsprocess, for både virus, spyware, hijack og regcleaner, samt sørger for at der ikke automatisk starter mere op end du har brug for.

Du har sikkert også en masse filer, som du gerne ser bevaret. - Hvis du formatere skal du lave backup af dem, som befinder sig på det drev du vil formatere.
Men prøv lige at tage den store hovedrengøring først.

Der findes en masse gode programmer til formålet, bl.a. hos www.arlet.dk som altid er værd at besøge.

Hvor hurtigt starter den i fejlsikret tilstand?

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 210 point
Dato : 22-01-06 16:30

d_i>>sikken noget fis
har da aldrig før hørt at MS anbefaler det , det er da kun hvis du selv roder meget med det uden at vide hvad du har med at gøre at det er nødvendigt

0463>>prøv at lægge dit spm herind http://www.spywarefri.dk/forum/
der sider der flere af de bedste på dette område , klar til at hjælpe dig

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 22-01-06 16:53

hej dit problem er taskmmgr.exe som er det der styrer outlook- outlook express... den skal ikke starte med windows. tror du skal:

1: Scanne for spyware.
2: Scanne for virus.
2: Sætte din Windows Cd. i igen og kører installation, anden gang den spørger om du vil reparere skal du vælge dette. (husk anden gang).
Følg så skærmen.
3: opdatere windows og dit Antivirus program...

Jeg tror det kan være en opdatering fra microsoft som du har modtaget, de fremsendte på et tidspunkt 2 stk. med fejl i. har du ikke installeret de seneste har du heller ikke fået rettet problemet.

Ps. har heller aldrig hørt den med tids interval. min køre bare, men det er rigtigt hvis en nystarter køber en pc, kan man som tommelfinger regel regne med den kan kører i ca. 3mdr. før den går ned, hvis køberen er en pilfinger(som kun er godt, da det er her man lærer).

Peter

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 22-01-06 17:21

det kan være 1000 ting. I sidste ende, er det nemmeste nok aligevel bare at formater.
Du kan hente en masse Spyware pogrammer, køre en masse anti virus haløj,,og så hjælper det ikke en hat.
Når jeg har den slags problemer, så formatere jeg.

hvis du har 2 drev, så gem alt privat på dit D-drev (er det nok) og formater C-drev (eller det drev hvor dit windows er på.)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-01-06 17:34

AK JA! - Der er dem der giver hurtigt op, og så er der dem der tager udfordringen, at finde og fjerne problemet!

En af de steder hvor der oftest gemmer sig problemer, er i registreringsdatabasen.
Det er et kartotek som windows bruger, og hvor der ligger en masse information, som windows skal bruge.
OK - Det er ikke et sted hvor man skal rode i, hvis man ikke LIGE ved hvad man har med at gøre, men det er oftest her, at windows får "mavekneb".
Alt hvad der står her i reg-basen, bliver læst af windows ved opstart. Jo større den er jo længere tid tager det at starte op.
Oftest er det p.g.a. tidligere installerede programmer, som senere er blevet slettet igen, men uden at fjerne registreringen, som er døde; at windows bruger meget tid på at checke gyldigheden af disse registreringer.

Men der er naturligvis mange andre ting der kan forsinke opstarten, så derfor skal du køre den store hovedrengøring.
Ellers må du gøre som "piverne" siger: FORMATERE

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-01-06 17:38

Hvis der er nogle af disse programnavne, som du ikke lige kan indentificere, så søg på disse navne, fx. på yahoo eller google. Så kan du som regel få en forklaring på, hvad disse filer er for nogle størrelser.

ctfmon.exe
jusched.exe
alg.exe
avgemc.exe
taskmmgr.exe
avgcc.exe
connctrl.exe
hpzsb05.exe
EM_exec.exe
svchost.exe
ewidoctrl.exe
avgupsvc.exe
avga¨msvr.exe
wscntfy.exe

Godkendelse af svar
Fra : 0463

Dato : 08-02-06 21:07

Tak for svaret bredker.