/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Optage tv-progr./brænd/afspil
Fra : akle
Vist : 682 gange
200 point
Dato : 22-01-06 15:17

HVEM KAN HJÆLPE!?
Jeg har en digital satellit receiver (Digiality VC-CI 304 PVR) med indbygget harddisk (120GB), hvoraf man kan optage tv-programmer og efterfølgende se dét der er optaget, hvilket kun kan afspilles og ses via tv-et. Der er spærret for overførsel/kopiering til andre medier. Da HD´en med tiden fyldes op, (hvis man ikke har lyst til at slette), - har jeg derfor brug for at kunne kopiere og brænde, så man kan se dette, enten - eller helst både og, - via pc og DVD-afspiller. Jeg har én stationær pc med Audio-, Video- (Cinch), S-Video-, Radio- og tv-antenneindgang, samt en bærbar pc med tilslutningsport for tv og video. (Netværskforbindelse er ikke oprettet mellem de to pc´er.) Hvad er enklest, billigst og kvalitetsmæssigt giver det bedste resultat? - At købe en ny DVD-optager, (så bliver vor nuværende, ret nye DVD-afspiller overflødig), - tilslutte én af pc-erne til tv-et, - eller en helt 3. løsning. ??? --- Skal der event. anskaffes et tv-kort til pc-en, hvis pc-løsning vælges?
Der skal lige oplyses at TV-et bl.a. har tilslutningsindgang for PC-DVI AUDIO IN og PC-IN. DVD-afspilleren har kun tilslutningsport for analogt og digitalt medie.
Jeg har ikke forstand på hvordan og hvorledes man skal bære sig ad, - men håber på eksperthjælp, og helst trind-for-trind-løsning med opslysning om hvad man skal anskaffe sig for at opnå det ønskede.
MVH Akle

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-01-06 15:44

køb et tvkort ( fås fra 250,00 ) her kan du med den medfølgende software indspille filmene på din pc som dvd , og så brænde dem på dvd
du skal så også lige have et antennekabel mellem pc og dvdoptageren

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-01-06 16:11

Til "bredker". Med
Citat
du skal så også lige have et antennekabel mellem pc og dvdoptageren
- mener du så, at jeg skal tilslutte til en separat DVD-optager? - for sådan en har jeg ikke, kun et dvd-drev i selve pc´en, hvor jeg kan brænde fra. Lidt mere udførlig beskrivelse er ønskeligt, da jeg er helt "ny" på dette område.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-01-06 16:17

sorry , var lidt hurtig
det er jo din satellit receiver du har filmene på , det er selvfølgelig denne der skal forbindes med tvkortet , med et antennekabel

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-01-06 16:19

når du så sætter den til at afspille filmene , virker din pc som tv , og her kan du så optage filmen i dvd format , brænde den på en dvdskive , og så ellers slætte den fra harddisken igen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-01-06 18:33

Hvorfor forbinde optageren og tv-kortet med et antennekabel??
Er der ikke et scartstik på optageren???

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-01-06 20:56

Til Brassovitski:
Citat
Hvorfor forbinde optageren og tv-kortet med et antennekabel??
Er der ikke et scartstik på optageren???

Jeg har ikke en DVD-optager (kun en afspiller). Nærlæs venligst mit spørgsmål.
Som jeg har forstået fra tidligere kommentarer, er det min pc der skal fungere som optager og her er der intet scartstik, men der i mod en TV/S-Video port.

Til "bredker". Et sådant tv-kort, skal det ind i receiverens "slidse" for kortlæser (der findes 2 af slagsen), eller er det udformet sådan at der skal benyttes en anden tilslutningsform? Kan jeg med fordel købe antennekabel samt tv-kort på nettet. Jeg håber jeg kan benytte den bærbare pc, da den er flytbar og dermed kortere antennekabel som skal benyttes.
Ja, jeg spørger nok dumt, men bliver forhåbentlig klogere med tiden.
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 200 point
Dato : 22-01-06 21:05

tvkortet skal i din pc , på dette kort er der et stik til alm antennekabel
det tvkort jeg selv har er et af de billige , og det køre perfekt , og kvaliteten er også i top, så der er ingen grund til at købe et af de dyre
det jeg selv bruger er dette http://www.s-it.dk/shop/product_info.php?cPath=357&products_id=603&osCsid=ccc13d76cfeb52ba466fc665bb8af04f

den anden ende af antennekablet skal bare i udgangen på din receiver

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-01-06 10:46

Nu har jeg brug for at vide, hvad slags TV-kort jeg skal købe, så det kan tilsluttes en bærbar pc. Kan jeg bruge en extern lab tv-tuner, og kan overførsel af film køre uden hakkeri via usb 2.0, - eller skal der være overførsel via 1394 fire wire?
MVH Akle

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 23-01-06 16:43

de eksterne kender jeg ikke så megt til , men har hørt meget godt om dem
send en mail til henrik , du finder hans mailadresse på det samme link jeg smed tidligere , han ved en del om dette

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-01-06 17:48

Bredker - TAK, dét vil jeg gøre. Foreløbigt tak for din hjælp. - Jeg vender tilbage - senere!
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-01-06 17:44

Hej "bredker".
Tak for din henvisning til Henrik! Han er bare hjælpsom og tilsyneladende alt-vidende. Sender et link, hvoraf min receiver er udførlig beskrevet, og hvoraf det også fremgår at receiverens "sprog" ikke harmonerer med Windows. Henrik mener dog, han har fundet en løsning via et ekstern TV-kort, --- så dit svar er accepteret! http://www.digitalt.tv/udstyr/satellit/test/digiality.aspx
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 27-01-06 17:46

Tak for svaret bredker.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 27-01-06 19:46

selv tak , ja han er ret dygtig , og gør hvad han kan for at finde en løsning hvis han ikke lige kender den på forhånd