/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Sprog i C5 version 4.0
Fra : Leo.pedersen
Vist : 879 gange
100 point
Dato : 22-01-06 09:05

Hej

Jeg har hjulpet en med at sætte version 4.0 op, og det er gået næsten godt.

Der er samtidig købt licens til flere regnskaber.

Vi har nu kun et problem tilbage, det er et nyoprettet fakturalayout i et af regnskaberne.

Når sproget på kunden står som "dansk", så mangler nogle tekster på fakuraen, det er primært tekster som vi selv har indtastet, idet vi vil have bankdata stående på en bestemt måde, (der er både dansk og udenlandske bank).

Når sproget sættes til "standart", så kommer vores indtastede oplysninger med, men så mangler pludselig ordet "faktura", har prøvet med kreditnota, men der manglede ordet også.

Hvad er lettest, at få sproget "dansk" til at virke korrekt eller sproget "standart"?

Nogle som har en løsning til et af sprogene?

Venlig hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 22-01-06 10:52

Standard teksterne skal du sørge for at sæt op i alle regnskab - gå ind under modulet og generelt underpunktet tekster - det er sandsynligvis det der de mangler.

MVH
Torsten

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 22-01-06 20:30

Du skal eksporterer dine tilrettede rapporter, og åbne dem i notepad. Dernæst skal du lægge labels for sprogkoder ind (se i en eksport fra en standard rapport), og du skal ændre dine sproglag. 2 bliver til 3, 1 bliver til 2 og 0 bliver til 1. Dernæst kopieres 1 til 0 som standardsprog. Det er lidt træls arbejde, men det er nødvendigt for at få det til at fungere korrekt.

Bruger man slet ikke sprog, kan man nøjes med at sætte sproget til 0 standard på alle debitorer og kreditorer

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 23-01-06 13:20

Sorry !
Maria har ret
Tror ikke jeg læste helt ordentlig efter