/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Uddannelse
Fra : d_i
Vist : 684 gange
30 point
Dato : 22-01-06 01:59

Jeg står her til 1 Juni og skal begynde på "Web-Integrator" uddannelsen i Aarhus på en teknisk skole (tager 1 år) og dernæst tager jeg Datamatiker uddannelsen.
Ville så høre om i kan fortælle mig hvilket studier på Uni. jeg kan komme ind på, kan jo være der er nogle af jer derude som lige tilfældingvis er studie vejleder :P

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 22-01-06 02:02

Glemte lige at se jeg godt ville i retning af studier som f.eks sundhed, teknologi, psykologi eller media..

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 30 point
Dato : 22-01-06 09:10

Du kan ikke komme ind på et universitet med en baggrund fra teknisk skoles datamatikeruddannelse.
Hvis du i forvejen har en studentereksamen eller lign. kan du komme ind, men det går jeg udfra du ikke har når du vælger en uddannelse som "Web-Integrator" .
Pas på med valg af denne type "uddannelser", idet det ikke er "anerkendte" uddannelser, men kurser der kreativt er oprettet på tekniske skoler for at disse også skal overleve. Hvis du undersøger det nærmere vil du opdage du kun har mulighed for at gå videre indenfor teknisk skoles eget system og ikke indenfor videregående uddannelser.
Hvis du vil gøre det godt for dig selv vælger du HHX på teknisk skole, idet denne vej give mange muligheder.
Tal ikke kun med studievejledere på teknisk skole.

mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : d_i

Dato : 22-01-06 14:03

Tak for svaret qfha.