/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Anmeldelse til politi, hvor?
Fra : rwo
Vist : 588 gange
20 point
Dato : 21-01-06 21:22

Hej!

Jeg har været udsat for tyveri i en bus i KBH - og har nu udfyldt en anmelselsesblanket til politiet, udskrevet fra nettet. Men hvilken politistation skal denne anmeldelse sendes til?

En i KBH, eller til den kommune jeg bor i?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 21-01-06 21:29

vel der hvor tyveriet fant sted, men mon ikke de lokale betjente kan svare på det, eller videreekspedere anmeldelsen

Accepteret svar
Fra : develboys

Modtaget 30 point
Dato : 21-01-06 21:56

der hvor du bor..
og vis ikk så sender de det bare vidre

Kommentar
Fra : USJ9

Dato : 21-01-06 23:24

Man skal altid anmelde forholdet, hvor det er begået. En skriftlig anmeldelse kan være ok, såfremt der ikke er noget af interesse for den videre efterforskning. Hvis der er signalement af tyven - vidner eller andet, hvor politiet har en chance for at efterforske, skal det helst anmeldes personligt. Forbrydelser skal efterforskes hvor de er begået.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-01-06 09:02

Det skal anmeldes i den Politikreds, du hører under.

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 07-02-06 13:55

Tak for svaret develboys.