/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Sonic begrænsning(2003)
Fra : rskrsk
Vist : 616 gange
30 point
Dato : 21-01-06 18:54

Der sidder en begrænsning i blokken på en 2003 og nyere modeller.
er den besværlig at fjerne? hvordan? for vil nok gerne have et lille tun kit på.
skader det scooteren og kan jeg godt sætte std. cyl. på igen?
og giver det lidt ekstra fart hvis man også fjerne den? jeg har fjernet de andre begænsninger! der er intet tun på.

Mvh. Frederik

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 30 point
Dato : 22-01-06 14:46

Begrænsningen i blokken er en kant på motoren der hvor skørtet glider ned.
Hvis du fjerner den og bliver knaldet at politiet, så tager de hele din motor!
Og hvis du sætter en større cylinder på uden at skifte krumtap, så holder din motor ikke ret lang tid.

Mit råd til dig, vil helt klart være at sætte en 21mm karburator, 27 kg koblingstrykfjeder, højkomprimeret topstykke ( kan bruges fra PGO, hvis det er planet ) og en "knæk"udstødning.

Hvis topfarten stadig ikke er god nok (80-85) så kan du sætte en 24% gearing på.

HUSK AT SÆTTE EN MEGA STOR DYSE I DIN KARBURATOR
og hæv nålen. den skal 4 takte og prutte når du starter den første gang. derefter skifter du dyse nedad indtil den ikke 4takter mere og når du har fundet den rigtige dyse, så sænker du nålen et hak af gangen, indtil den ikke 4 takter ved ½ gas.

På denne måde får du masser af power og stadig en motor som holder 15.000-20.000 km.

Godkendelse af svar
Fra : rskrsk

Dato : 22-01-06 20:12

Tak for svaret NoShyGuy.