/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil låst?!
Fra : creamygirl
Vist : 612 gange
36 point
Dato : 21-01-06 15:03

Hej

Måske er jeg bare "dum i nakken" - i hvert fald fatterjeg ikke en dyt!!

Jeg har fået ny mobil (med et debitel abonnement) ..Fint nok!

Inspireret at dette tip: http://www.kandu.dk/tip13338.aspx kunne jeg så alligevel godt tænke mig, at få min mobil låst op (og bruge mit tidligere selskab telmore)

I linket: www.unlocked.dk skrives der, at ens ny mobil muligvis slet IKKE er låst til abonnementet. Det tjekkede jeg så lige - og minsandten - jeg kunne bare stoppe simkortet fra telmore i den ny mobil - og det virker

Nu kommer vi så til det, som jeg ikke fatter *G*

Simkortet (fra debitel) vidste jeg ikke lige hvor jeg skulle opbevare, så det proppede jeg i min gamle mobil - OG DET VIRKER?!?!

Tænk - jeg troede at et låst abonnement (simkort) var låst til en bestemt mobil med et bestemt IMEI nummer.

Og hvad er mit spørgsmål?! ...

Det er, hvad hulen tænker disse selskaber på?! - det er sq da forvirrende at man tror man får en låst mobil - og så er den slet ikke låst alligevel.

Hvad i alverden er formålet med at de sender et brev med købet, hvor man (hvis man vil beholde sit nummer fra det andet selskab) skal indsende brevet og bla bla bla..
Det er da ved gud noget forbistret vrøvl, når det viser sig, at mobilen slet ikke er låst..

Platugler..

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-01-06 15:10

Jeg tror vi skal tilbage til den gang man startede med at binde kunderne 6 mdr. til ét selskab og INDEN der blev mulighed for at unlocke. Dengang var der jo noget ved fidusen med de 6 mdr. Det er der ikke i dag. Og derfor oplever man, at man kan sætte hvilket som helst kort i og det virker, selvom det burde være låst. Nogen selskaber låser; Nogen gør det ikke. Men alle siger de gør det.

De sidste 4-5 elefoner jeg har haft er blevet unlocket, og så har jeg brugt mit telmore kort og abonn. der fulgte med telefonen har ligget i skuffen indtil det skulle opsiges... 6 mdr. efter.

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 36 point
Dato : 21-01-06 17:16

hej creamygirl

jeg ved af erfering og en smule ind sider viden at køber man mobil tlf ved debitel på ders hjemmeside så er den ikke låst det skyldes at det ikke er debitel men et externt firma der står for udsendelsen af mobilos derfor om du køber med et abomen eller uden så virker telefonen med alle slags sim kort men går du ned og køber den i ders butikker vil det næsten være 99 % sikkert at telefonen er lås dette skyldes at de forretninger har fået dem sende fra de firmaer som de forhandler mærket af
debitel er stadig et lille firma der ikke har lager til opbavaring af alle mobiltelefonder de sælgersom eks TDC og sonofon har.
derfor kan de mange gange være en god ide at købe en ny telefon med abonem og så bare lade koret ligge jeg har selv købet en SE W800I den koste på nette hos debitel 999 efter 6 månder har det koste mig 2300 at ha den telefon men havde jeg købt den udeb abonemt så ville telefonen ha koste mig 3000 så der er sparet 700 ved det lille nummer ved ikke om det har hjulpet dig med et svar men jeg håber det har gjort forstålsen lidt nemmer
og ja men følger en gang i mellem at de er nogle paltugler forsat god weekend

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 21-01-06 20:14

Tak for svaret thyfoon, det er netop en mobil jeg har købt via internettet - og din forklaring lyder derfor rigtig i mit tilfælde.. Platugler!!

I øvrigt tak for din opfølgning af tiden, hvor Arne forsøgte at smadre dit selvværd (den nar)

Jeg har lige læst, at du klarede dig flot til eksamen. Tillykke med det

Og god vind fremover..