/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet Explorer
Fra : peter.k
Vist : 595 gange
200 point
Dato : 21-01-06 12:58

Hjælp.
Min internet Explorer er holdt op med at fungere.
Den bliver bare stående med et timeglas, som jeg kan se på i timevis.
Outlook Express funger udmærket - så der er hul igennem.
Jeg har efterfølgende installeret Opera, som også fungerer udmærket.
Hvis det var et hvilket som helst andet program, ville jeg forsøge at installere programmet igen - eventuelt afinstallere programmet først.
Det kan man bare ikke med Internet Explorer. Hvis jeg fjerner fluebenet i "Add/remove Windows Components" bliver programmet ikke fjernet - kun deaktiveret.
Hvis jeg forsøger at installere programmet igen, får jeg besked på, at jeg har nyeste version i forvejen og installationen stopper.
Jeg har desuden forsøgt at bruge "Check System compatibility" på installations-CD-en.
Her får jeg meddelelsen, at Windowsversionen på computeren er nyere end på CD-en.
Sikkert på grund af Servive Pack 2.
Hvad gør jeg nu?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-01-06 13:03

Du kunne måske prøve at lave en systemgendannelse til en dato hvor det virkede.

//bentjuul

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 21-01-06 13:09

peter.k

Prøv at højreklik på IE ikonet og se på om alt er korrekt på fanekortet "Forbindelser"
alt efter om du har forbindelse via telefon eller kabelTV,
Er du sikker på, at der f. eks. er markering ved "Ring aldrig op til forbindelse" eller de andre to værdier? Kig også på dine LAN indstillinger.

Du kan jo også forsøge at installere Firefox!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-01-06 13:09

Du kan fjerne IE ved at bruge din Xp cd, under tilføj "et eller andet" ved at fjerne kryds, genstarte og sætte kryds igen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-01-06 13:11

Ellers kan du prøve at kommandoprompt- sfc /scannow
Den ødelægger alle dine opdateringer fra MS.

Kommentar
Fra : peter.k

Dato : 21-01-06 13:12

Jeg har forsøgt systemgendannelse. Det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 21-01-06 13:17
Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 21-01-06 13:19

prøv at lave en ny profil (bruger) på din computer.
Hvis ie virker der, er det nogle oplysninger i din nuværende profil der er kikset.
prøv en adware-fjerner (adaware, fx)
Ryd cookies og cache (kontrolpanel, internetindstillinger)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-06 13:30

Hvad bruger du af sikkerhedsprogrammer? Kunne jo være at du har nægtet IE adgang til nettet?

En anden mulighed er at du er blevet highjacket det ser man bedst via en hijackthis logfil!

Kommentar
Fra : peter.k

Dato : 21-01-06 13:53

Til maxhankat.
Min internetforbindelse er en helt ukompliceret LAN-forbindelse og indstillingen er den samme som huset andre comutere.
Til sofus.dk
Du skrev: Du kan fjerne IE ved at bruge din Xp cd, under tilføj "et eller andet" ved at fjerne kryds, genstarte og sætte kryds igen.
Det har jeg forsøgt, men det virker ikke som om der sker en nyinstallation og problemet er der stadig.
Til nuber2
Du skrev: prøv at lave en ny profil (bruger) på din computer.
Hvis ie virker der, er det nogle oplysninger i din nuværende profil der er kikset.
prøv en adware-fjerner (adaware, fx)
Ryd cookies og cache (kontrolpanel, internetindstillinger)

Jeg har prøvet dine forslag uden at det løste problemet. AdAware fandt som sædvanelig en del smuds.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 21-01-06 14:18

Du kunne prøve at installere Mozilla Firefox og se om du kan komme på nettet med den.

Jeg har oplevet ikkeat kunne åbne IE men godt komme på med FF.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-01-06 14:52

Var ude for det samme med Media Player.
Eneste udvej, for mig var at geninstallere Windows.

Tror det har noget med service pack 2 at gøre.
Som du selv skriver.

Har du prøvet at køre sfc /scannow over kommandopromt, den plejer at rette disse fejl,
eller chkdsk/f tror ikke sidstnævnte virker

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 21-01-06 15:09

har du sat explore som defualt net browser sådan det er den som er din net browser kan måske være der for den ikke vil vis du har slået den fra

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 21-01-06 15:09

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1e1550cb-5e5d-48f5-b02b-20b602228de6&DisplayLang=en
Har før haft held med at geninstallere skidtet. Men lad være med at afbryde undervejs, den er meget dårlig til at genoptage

Du kan også prøve med at rydde cachen manuelt.
slet indholdet af denne mappe (gerne i fejlsikret tilstand)
E:\Documents and Settings\ditnavn\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files

Og lige et godt råd brug kun ie til dem der ikke kan andet, banker og tilsvarende.... Og kandu med mindre du ikke er kræsen.

Nb under internet-indstillinger faneblad forbindelser, tjeck om den peger på en ikke-eksisterende proxy eller opkaldsforbindelse.

Kommentar
Fra : peter.k

Dato : 21-01-06 15:16

Til sofus.
Opera fungerer fint på den samme computer så jeg FireFox vil nok også virke.

Kommentar
Fra : peter.k

Dato : 21-01-06 15:37

Til sofus
sfc /scannow løste ikke problemet, men så lærte jeg da den funktion at kende.

Kommentar
Fra : peter.k

Dato : 21-01-06 15:50

Til nuber2

Forsøget på at geninstallere resulterede i følgende melding:

Setup has detected a newer version of Internet Explorer alredy installed on this system.
Setup cannot continue.

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 200 point
Dato : 21-01-06 16:03

Som jeg skrev, tror det er SP 2 der er noget galt med.
Du skal sikkert lave en ny install.

Godkendelse af svar
Fra : peter.k

Dato : 21-01-06 16:21

Tak for svaret sofus.dk.

Det er jeg også kommet frem til.
Jeg vil dog finde en 3 mdr. gammel ghost-backup frem.
Du får de 200 point og jeg lukker og slukker

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-01-06 18:03

Takker.
Hvis du vil være fri for at hente SP 2 kan du hente den her, bare læg den på en cd.
Så har du altid ved hånden, desværre er der ventetid på at downloade den, men det kan være tiden værd.
Når den ligger på Cd, tager det 15-20 minutter at installere den.
http://www.kandu.dk/Tip13152.aspx