/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formatering af drev C:\
Fra : ehkejser
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 21-01-06 12:22

Hej.

Hvordan formaterer jeg drev C

Min platform er vinxp home

EH Kejser.

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 110 point
Dato : 21-01-06 12:32

Indsæt din Xp cd og slet alt, når du kommer til stedet, hvor du bliver bedt om at installere.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 21-01-06 12:34

Dobbelklik DE

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-01-06 12:35

Eller brug denne
http://killdisk.com/

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 21-01-06 12:35

Klik Denne Computer - Højreklik C - vælg formater og filsystem

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-01-06 12:36

Han kan ikke formatere et aktivt drev

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-06 12:51

ehkejser - lige inden du nakker din comp med en formatering.
Alt forsvinder - også de drivere som er nødvendige for at køre godt.
Har du de drivere på en CD-rom som passer til dit motherboard.
Har du en recovery CD eller hvad er det for en xp home du har.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 21-01-06 14:40

starter bare op i dos og skriver format c:
efter fulgt af y enter og y enter.

Så er det det...

Så skal han så derefter installere det igen

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 21-01-06 15:03

Gå ind i BIOS (tryk F1 - F2 eller delete under opstart, det er forskeligt fra pc til pc hvad man skal trykke)
Du skal trykke ligeså snart at du tænder for pc'en...så starter den nemlig ikke helt op, men kommer ind til en lille guide istedet for.
Herinde sætter du den til at starte op (boot) fra CD drev.
Put cd'en i cd drev, og genstart nu computeren.

Så følger du bare guiden fra cd'en. Eks om du vil formatere D-drev også.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 21-01-06 15:16

ja som skrevet står ind i bios og vælg og boote fra dit cd/dvd drev som Trine skriver også føger du bare det der står så erdit c drev formateret og du kan lave nu partion og ligge nyt OS ind

Godkendelse af svar
Fra : ehkejser

Dato : 22-01-06 10:40

Tak for svaret sofus.dk.