/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Underligt spørgsmål på TV2 ...
Fra : ks9000
Vist : 903 gange
50 point
Dato : 20-01-06 20:11

...i nyhederne fredag d. 20/1 06, kl. 19:

Journalisten spurgte en familie i Frejlev ved Aalborg, som ikke havde varme p.gr. af at fjernvarmen svigtede: "Hvordan opdagede I, at I ingen varme havde?"

Jeg falder ned af stolen, når de kvajer sig med denne type spørgsmål, så jeg hørte desværre ikke svaret.

Men jeg håber, at en her på 'Kandu' hørte det, eller eventuelt kan besvare det. For helt ærligt, hvordan opdager man, at man ingen varme har? Det er da et særdeles interesant spørgsmål, man her stiller på landsdækkende tv.

Og så vil jeg da gerne benytte lejligheden til at rose TV2 og TV-Nord, for deres udsendelser, som jo på denne måde er ganske underholdende.

//KS

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 20-01-06 20:16

Kanon
Lidt som dengang Maria Hirse sagde at vejret generelt blev meget forskelligt...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-06 20:17

Okay, så var det altå ikke kun mig, der syntes det var et totalt tåbeligt spørgsmål.

Svaret var, at der ikke var noget varmt vand da konen ville i bad, og da de kom ind i resten af huset, syntes de jo godt nok at der var noget koldt.

De droppede så at gå i bad idag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-06 20:20

Det var lige så tåbeligt, som da vores nye prins blev født, at en journalist spurgte Margrethe om den nye pris var dejlig???, tja hvordan havde han mon reageret, hvis hun havde sagt, at babyen var grim rød og rynket?? (det var han så ikke, så vi et par dage efter)

Accepteret svar
Fra : Innocent

Modtaget 60 point
Dato : 20-01-06 20:21

Tak, hvor har du ret. Hylende grinagtigt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-06 20:23

Noget andet er, jeg syntes det var underligt, at hjemmeplejen skulle kører ud med tæpper til de ældre, kunne de ældre ikke bare bruge deres dyne???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 20:39

du nordsted - tæpper varmer bedre end dyner - - ældre med hjerteproblemer må ikke være uden mulighed for varme - så vores beredskab om alternative varmekilder er langt fra god nok. Det samme gælder spædbørnefamilier.
Haha - jeg hørte heller ikke svaret i tv2 - så nu fik jeg min nysgerrighed stillet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-06 20:43

Jeg æææælsker bare min dyne, og syntes også den varmer bedre end de plaider/tæpper jeg har, derfor undrede det mig, oki så har jeg også lært noget idag, men jeg snupper nu alligevel min dyne hvis det skulle blive aktuelt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-06 20:44

Hey merit, hvis det er rigtigt det du siger med tæpper/dyner, så syntes jeg at "de varme lande" skulle få importeret nogle dyner til sommerbrug

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 20:46

nordsted1 - der hænger en sort sky over dig

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 20-01-06 21:29

bare utroligt at det ikke er alle husene i området der manglede varme
jeg var dernede og spartle et hus næsten lige ved siden af det tvholdet var i ( også med fjernvarme fra samme varmeværk )og der var der 25 grader og fuld knald på varmen hele formiddagen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 21:48

bredker - nu er det ikke lige min kop the - men hvis det er en lokal ledning der lige er gået i frost eller whatever - så er det vel ikke så mærkeligt ??

Her oplever vi da af og til at husene lige bag eller foran os er uden varme og vi har - eller vi har og de har ikke - sååååhh ???

Bortset fra det - så tror jeg der er isklumper i kandustrømmen ind i mellem idag

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-01-06 22:49

Citat
"Hvordan opdagede I, at I ingen varme havde?"

Spørgsmålet er sikkert blevet fulgt op, af et andet meget brugt citat

fra journalisthøjskolen, nemlig:

Citat
Hvad føler I lige nu?

Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 23:22

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-06 23:27

Ingen isklumper i kandustrømmen her

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 21-01-06 01:27

Vi grinede godt nok også højt på det spørgsmål, og sagde i kor "Vi frøs".

Der blev svaret som en anden også skriver at konen skulle i bad og der var ikke noget varmt vand. Børnene blev sendt hjem fra skolen fordi der heller ingen varme var, og så samledes de over den tændte pejs.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-01-06 09:27

Sikke i går op i detaljer.

Men jeg vil da give jer ret i at der er mange "dårlige" spørgsmål fra journalister. Især dem der skal udspørge/pine de kongelige. Det hele er så forkrampet, at man er ved at brække sig

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-01-06 11:38

de opdaet det da konen skulle i bad og det ikke var nået varmt vand der opdaet de at der ikke var nået fjernvarme. børnene kom hjem om formiddagen fra skolen der var lukket så tændte de op i brændeovnen og satte sig i stuen sammen men det er lidt svart når man har store børn >> hvor varmt er der i resten af huset > 12 - 13 grader og i sturn 25 grader >> hvad gør i hvis i ikke har fået varmen igen inden i skal i seng> så tager vi madresserne herind og lægger dem på gulvet det er ikke første gang :::det var svaret fra den famillie (kan ikke huske det helt ordret og alt men i korte træk)

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 21-01-06 17:37

Jeg kan huske, at Prinsesse Alexander tændte af på nogle journalister, da hun blev udskrevet fra hospitalet efter en fødsel. Hun gad ikke besvare flere dumme spørgsmål.

Det tog befolkningen meget ilde op og havde ikke forståelse for at hun var træt og måske uligevægtig oven på fødslen.

Befolkningen vil sgu have svar på journalisternes dumme spørgsmål.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-01-06 18:12

Der kan man jo se hvad det er befolkningen vil. De vil sgu have nyheder og skandaler smasket lige op i ansigtet. Bare se på overskrifterne i Ugebladene. Det er til at brække sig over.
Men Ugebladene gør jo det som folk vil, ellers købte de dem jo ikke. .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-06 18:34

Jeg er sq blevet så træt af de "bladsmører" at jeg er stoppet med at købe de blade, det er så tydeligt, at de ofte digter historierne, at jeg følte mig helt til grin ved at købe dem, og tv-programmerne kan jeg se på nettet

Godkendelse af svar
Fra : ks9000

Dato : 03-02-06 22:44

Tak for svaret Innocent.

Journalister er efterhånden morsommere og mere underholdende end komikere.

Det er bare synd for os læsere/lyttere/seere, at de ikke også er dygtige nok.

Man græmmes ofte over dem.

En ting er, at jeg falder ned af stolen, når de "optræder", men jeg har efterhånden også ødelagt en hel del sko, ved at krumme tæer over deres underlige og pinlige indslag.

KS