/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ciao stjernefælge.
Fra : patrickfridal
Vist : 2466 gange
100 point
Dato : 20-01-06 18:39

Hej.

Nogen der ved om egerfælgene kan byttes ud med stjernefælge?
Og er det bare puch (eller hvad de kaldes) stjernefælge der kan sættes over på?

God weekend.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 20-01-06 21:47

Ja, du kan godt skifte dine egerfælge til stjernefælge... Tror puch fælge passer på, men er ikke helt sikker.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 20-01-06 21:48

Har du en kammerat der har en puch, kan du jo tjekke om hans fælge kan passe på din, derefter kan du gå på jagt efter dine stjernefælge.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 21-01-06 12:10

tror ikke puch vil passe idet Ciao'en kører på 16" hjul og puch'en på 17". MEN hvorfor da også sætte noget fra et andet mærke på når nu ciao'en også findes "født" med stjernefælge ????

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 21-01-06 12:32

Fordi jeg har egerfælge på nu og der er ikke lavet så man kan sætte speedometerkabel på. Det er der på stjernefælge. Ved bare ikke hvad de kaldes til ciao.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 21-01-06 12:39

"stjernefælge" er et genrelt udtryk for helstøbte fælge til knallerter. find nogen originale ciao fælge er mit råd.

Vh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 21-01-06 12:58

- Er du sikker på at dit forhjul ikke blot mangler speedometerdrevet sættes på?

Et andet tip, jeg havde engang en cykelcomputer som skulle indstilles ved at målte sit forhjul, hvorfor at den praktisk talt kunne bruges til alle hjulstørrelser

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 21-01-06 13:00

den øverste linie i mit forrige indlæg skal lyde som følger :

- Er du sikker på at dit forhjul ikke blot mangler speedometerdrevet SOM KABLET sættes på?

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 21-01-06 16:36

h_bmv det er vel det. Der er intet sted man kan sætte speedometer kablet på. Kan selve drevet købes og sættes på da?

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 21-01-06 16:54

Har kigget på thansen. Kan ikke finde et speedometerdrev til en ciao.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 21-01-06 19:25

Prøv at tjekke andre ciao'er med eger fælge, det skulle undre mig hvis det ikke bare kan monteres.
Eller hvis du ved hvor der ligger en god gammeldags cykelsmed, han vil næsten sikkert have styr på om det ikke bare er det der mangler.

Jeg tror endvidere Kandu- brugeren pallebhansen kan ske at have styr på det, han laver nogen meget kompetente indlæg her i knallert kategorien, ved ikke om han har været på de seneste dage.

Men ellers, - originale ciao stjernefælge.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 21-01-06 19:32
Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 21-01-06 19:34

det link her dokumenterer det nærmest 100%

http://www.motorino.co.jp/vespa/guide/ciao/image/ciao113.jpg

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 21-01-06 19:36

- siden Thansen ikke fører , og hvis du ikke kan finde det brugt, må du få en cykelhandler til at prøve at skaffe det.

Kommentar
Fra : Jettison

Dato : 21-01-06 22:56

Inde på thansens hjemmeside, kan man finde et speedometer til Ciao'en, under nødvendige varer er der et kabel til Puch maxi, og under puch maxi er der et helt sæt med kabel speedometer(det samme som passer til ciao samt speedometerdrev. Lur mig hvis ikke det passer til din 17'' egerfælge, det kan nok netop ikke bruges til stjernefælge idet den jo er 16''. Håber den her svada hjælper noget.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 22-01-06 00:43

Ja, det tænkte jeg osse på

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 22-01-06 10:35
Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 23-01-06 10:03

Det kan du ikke være sikker på , jeg mener det skal side på den anden side af maxi'ens hjul...

desuden hvis det passer alligevel kan det ske at du skal have et maxi speedometer også, hvis det ikke er gearet ens

er på arb lige nu ser om jeg kommer på igen til middag

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 23-01-06 12:33

som du jo kan se i de forrige links fra foroven så vender de forskelligt, fordi de er beregnet til ai sidde på hver sin side af hjulet, hvorfor jeg ikke tror det kommer til at virke.

http://www.motorino.co.jp/vespa/guide/ciao/image/ciao113.jpg

http://thansen.dk/product.asp?c=650441335&n=1709621290&pn=1709622920

at skaffe det som er beregnet til din ciao er mit råd. dba.dk f.eks. eller bestille det ved cykelhandleren, bare høre prisen først.

velbekomme

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 23-01-06 17:43

patrickfridal, jeg har spurgt pallebhansen om han vil kigge herind via "private indlæg" her på kandu.

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 23-01-06 17:48

Okay (: Private indlæg er ? En privat besked til mig eller har du skrevet en privat besked til ham?

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 23-01-06 17:52

- man trykker på brugerens navn, så kan man se profilen og får mulighed for at sende en slags mail til brugeren, det virker ligesom her, det er bare lukket privat for de 2 som skriver sammen.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 23-01-06 17:54

men har du set billederne i linksene?? det mest fornuftige generelt er altid at sætte dele sammen som hører sammen....

håber palleb vil kigge herind...

Accepteret svar
Fra : h_bmv

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-06 09:49

Nå, palleb. svarede mig kun direkte, men han er heller ikke sikker på om puch's dele kan bruges og siger også kun måske at puch's drev kan bruges.

Den økonomisk risikofyldte løsning : prøve dele fra andre knallerter end ciao'er.

Den sikre løsning : Ta' nu og prøv at skaffe det der hører til din Ciao ... PLEASE

Vh.

kigger måske ind igen til middag

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 25-01-06 09:36

hallo ..... ? ? ?

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 25-01-06 13:05

Prøver at finde det til en ciao.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 25-01-06 14:29

-Meget fornuftigt

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 27-01-06 09:46

Jamen er det så ikke løsningen ? ? ? Hvis du tager noget der ikke hører til din Ciao så kan det kun være et forsøg, hvis du får fat i det rigtige så må det virke med det samme ? ? ?

åååhh det er godt nok hårdt at tjene de point Kandu er bygget op omkring

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 27-01-06 13:41

Jo. Har ikke lige tænkt mig at styrte ud af huset og kører Danmark rundt for at finde det der passer.
Ikke noget der haster. Svarer du kun her på kandu for at få point?

Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 30-01-06 18:42

Tak for svaret h_bmv.

Smuttede forbi en der havde stjerngefælge til salg i guloggratis. Han havde også speedometerdrev og andre div. dele. Så nu skal svinet bare samles. Har skilt den totalt ad, så nu skal den males og bare samles. (:

Tak for svarene.