/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tændingsproblemer på en Ciao
Fra : Jettison
Vist : 358 gange
200 point
Dato : 20-01-06 16:57

HJÆLP!!!!!!
Jeg har en ciao der opfører sig vildt besynderligt. Den er fra før 76. Jeg skiftede tændrøret(skulle bare lige prøve et med højere glødetal), så holdt den op med at elske mig(den tabte i hvertfald gnisten ). Jeg prøvede derefter at fjerne tændhætten og holdt den bare ledning til stel, der var først gnist ved en afstand på ca. 0.1-0.2mm(altså meget tæt på). Derefter skiftede jeg platiner, kondensator og tændspole. Nu var der gnist igen, min elskede knallert kunne lide mig. Men ak. Efter at have kørt i ca. 1.min. tabte den fandme gnisten igen . Kan den have brændt tændspolen af? Kan en eller anden mærkelig kortslutning (som jeg bare ikke kan se hvor den skulle være) ødelægge det hele for mig? Er der nogen af jer proffer der har et bud eller har oplevet noget lignende?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-01-06 21:40

Nej en mærkelig kortslutning er det nok ikke, så skulle det da være afbryderknappen der er for tæt til stel.
Men mon ikke der bare er kommet lidt skidt mellem platinerne, eller måske har du ikke spændt svinghjulet hårdt nok, så det har klippet noten.
VH Palle Hansen