/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
overbygning på garage
Fra : tesla
Vist : 1999 gange
20 point
Dato : 20-01-06 14:59

Hej Kandu
Jeg bor i et 3 familiers hus i Kbh s, jeg bor i stuen,og har en garage 5m x 4m med betongloft, der nu er blevet mit kontor, dette kontor har en indgang til stuen.
Nu er det overboens plan at bygge et rum eller værelse ovenpå Garagen hvor han indtil nu har haft en fin terasse.
I fald han laver denne bygning ovenpå garagen så vil vores have miste solen kl.16.00 istedet for kl.21.00.
Hvad skal der til før man får lov til at bygge såden en tilbygning ovenpå garagen ?

Har ikke flere points at gøre godt med desværre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-01-06 15:08

"Han" skal søge kommunen om byggetilladelse "teknisk forvaltning"

Har du selv fået tilladelse til at inddrage garagen til kontor, med direkte adgang fra stuen?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 20-01-06 15:17

hej
der er sikkert lavet en lokanplan for jeres område
hvor i bor,der står sikkeret også noget om højder på
bygninger

og som ans skriver

Har du selv fået tilladelse til at inddrage garagen til kontor, med direkte adgang fra stuen?

Kommentar
Fra : theking

Dato : 20-01-06 18:52

Står garagen helt op til nabo grunden?

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 20 point
Dato : 20-01-06 20:56

Jeg vil mene at der skal nabovarsel til før han kan gå igang med byggeriet ,og der skal underskrives af samtlige som har "udsigt" til den.Det drejer sig jo om en fasade ændring som ikke uden videre kan gøres....At ind drage et "tag" til beboelse er jeg ikke sikker på er lovligt -der skal vel undersøges ang konstruktionens bærekraft m m .....Hvem ejer bygningen???
Jeg tror du kan være ganske rolig for at han ikke får lov til dette byggeri....Men som tidligere forslået her kan du jo for god ordens skyld tage en telefon til kommunen og "lige " forhøre dig hvad reglerne siger..

Mvh sverola

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-01-06 21:06

Det er kommunen der skal give tilladelse.

Desuden er det ikke en nabo, men en "overbeboer" der vil bygge til oven på en garage, som nu er inddraget til kontor.

Det minder om den gamle film Naboerne.

Kommentar
Fra : tesla

Dato : 25-01-06 00:18

Hej igen

Jeg har ikke boet i lejligheden særlig længe, kun et år men garagen er lovlig og godkendt som kontor man må bare ikke sove dernede og det ville man da ikke gøre i en garage vel

Godkendelse af svar
Fra : tesla

Dato : 25-01-06 00:21

Tak for svaret sverola.

det var lige de ting jeg ville have præciseret, var lidt bange for at hvis han spørger kommunen om lov og de siger OK at han så bare kunne bygge uanset hvad vi siger.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-01-06 16:39

Helt ok ........
Håber du kan sove roligt om natten nu

mvh sverola