/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Uegnet for børn under 3 år
Fra : DDT
Vist : 1090 gange
200 point
Dato : 20-01-06 14:48

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde symbolet for: Uegnet for børn under 3 år? Det er et babyhoved med et rødt kryds over og neden under/ved siden af står: 0 - 3.

Symbolet skal være offentligt tilgængelligt på internettet og må bruges kommercielt.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 20-01-06 15:21

Lav det selv.
Brug 5 minutter i et paintprogram

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 20-01-06 15:35

Hej Jimmy17

Det er selvfølgelig en mulighed. Men jeg er interesseret i et officielt symbol.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 20-01-06 15:45

Bare skriv: ikke for børn under 3 år
Evt under en advarselstrekant.

Kan ikke sige om du må bruge det kendte symbol - men skulle der vel ikke være noget i vejen for. Så kan du scanne fra noget af børnenes legetøj.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-06 15:46

hej, denne side er så omfattende, så jeg kan da håbe du finder hvad du søger

http://office.microsoft.com/clipart/default.aspx?lc=en-us

men ellers tror jeg du kan finde den her http://www.google.dk/search?hl=da&q=clipart&meta=

jeg har tjekket næsten alt tænkeligt vedr. symboler, så jeg tror du skal søge under clipart

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 20-01-06 15:57

Hej Nordsted1

Jeg har desværre allerede chekket de to links - uden resultat - tak for hjælpen.

Hej Jimmy17

Jeg har overvejet dine svar - MEN - jeg er nu interesseret i det helt præcise som jeg søger - tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-01-06 16:14

I følge forbrugerstyrelsen, er der ikke et officielt mærke som det du nævner

http://www.sik.dk/Forbrugere/Produkter/Hvad_betyder_maerkerne/Maerkning_paa_andre_produkter.html

Citat
Herudover skal man holde øje med advarselssymboler. Fx skal legetøj, som ikke må bruges af børn under 3 år, være forsynet med et rødt advarselssymbol. Advarslerne kan også være skrevet med tekst

mvh dova

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 20-01-06 16:24
Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 20-01-06 16:26

Som dova siger.

Det er også det jeg mest ser.
Handler bl.a. med legetøj.

Og mange gange er det bare en advarselstrekant med udråbstegn og så den tekst.
Tekst i sort og symbol i rødt

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 20-01-06 16:27

Som pallebhansenn viser, den har jeg også set nogle gange.
Vil sige det er vel sådan fifty-fifty

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-06 16:32
Godkendelse af svar
Fra : DDT

Dato : 20-01-06 16:48

Tak for svaret pallebhansen.

Det var lige præcis den tegning jeg efterlyste!